Hinderlijk Opstart Window

Bespreek de tekstverwerker
Telerun
Berichten: 5
Lid geworden op: di nov 26, 2013 11:42 am

Hinderlijk Opstart Window

Bericht door Telerun »

Hallo,

Ik gebruik OO sinds kort zowel op mijn pc als op mijn MacBook Pro. Tot volle tevredenheid. Hoewel... Toch niet helemaal vol.

Wat ik namelijk erg hinderlijk vind is dat ik bij het opnieuw starten van de tekstverwerker om verder te gaan met mijn tekst, het venster in Win 7 klein in het midden van het scherm komt te staan.
Ik zie liever het venster met de afmetingen van mijn voorkeur terug. Nu moet ik elke keer weer het venster uitrekken en verbreden tot het ongeveer de omvang krijgt die ik had ingesteld.
Kan dat werkvenster niet permanent ingesteld worden zodat ik direct verder kan gaan met mijn werk?

Bij voorbaat dank voor het snelle antwoord.
OpenOffice 4.1 op Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Hinderlijk Opstart Window

Bericht door RPG »

Hallo

Kan het zijn dat het bestand niet opgeslagen wordt met een ODF extensie? Indien dat het geval is probeer het op te slaan met een ODF extensie.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Telerun
Berichten: 5
Lid geworden op: di nov 26, 2013 11:42 am

Re: Hinderlijk Opstart Window

Bericht door Telerun »

Hartelijk dank voor de reactie.
Helaas is dit geen oplossing voor mijn probleem. Ik werk nooit met native ODF-formaat omdat ik docx en html nodig heb voor o.a. epub. Overgaan op ODF plaatst me telkens weer voor conversie- en exporthandelingen.
Bovendien accepteert Apple's tekstverwerker Pages geen ODF-formaat maar wel doc en docs.
OpenOffice 4.1 op Windows 7
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: Hinderlijk Opstart Window

Bericht door eremmel »

Zoals u misschien weet is het doc en docx(?) document formaat niet openbaar, maar moet het door vrijwilligers worden uitgeplozen en dan in openoffice worden toegevoegd. Het streven naar 100% implementatie is geen hoofd doel van AOO. De consequentie is dat er restricties zijn aan wat AOO kan doen met doc en docx documenten van MS Office.

Mijn ervaringen zijn dat het lezen van doc en docx documenten redelijk gaat, maar het wegschrijven van doc en docx documenten nogal te wensen overlaat. U loopt dus een risico mbt het ondervinden van problemen met uw werkwijze. Als u goed op de hoogte bent van wat wel en niet kan (door ervaring of door erg eenvoudige documenten) kunt u deze waarschuwing negeren.

Ik weet niet of AOO de window grootte uit het document haalt en verkeerd afhandelt of dat AOO in het geval van doc/docx een standaard opening gebruikt. In het laatste geval zou u kunnen proberen AOO Writer te openen (zonder een document te laden) het window de gewenste afmetingen te geven en dan Writer weer te sluiten. Dit zou dan in uw AOO profile moeten worden opgeslagen en misschien worden deze afmetingen dan ook gebruikt bij het openen van een volgend doc/docx document.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Hinderlijk Opstart Window

Bericht door RPG »

Hallo

Wanneer de uitwisseling van de documenten hoofdzakelijk door middel van je eigen computer plaats vindt en verzonden wordt als email dan lijkt mij het probleem minder groot.

Zorg dat OOo is verbonden met een email client van keuze.
Sla het document op als een ODF bestand
Verzend het daarna als email : menu --> Bestand --> verzenden.

Het is alleen maar een idee ik weet niet of het kan werken

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Hinderlijk Opstart Window

Bericht door RPG »

Hallo

http://extensions.openoffice.org/en/sea ... order=DESC

Bovenstaande link is mogelijk een zoek actie aangaande EPUB extensions voor OOo. Ik heb er geen ervaring mee maar misschien helpt het.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Telerun
Berichten: 5
Lid geworden op: di nov 26, 2013 11:42 am

Re: Hinderlijk Opstart Window

Bericht door Telerun »

eremmel schreef:Zoals u misschien weet is het doc en docx(?) document formaat niet openbaar, maar moet het door vrijwilligers worden uitgeplozen en dan in openoffice worden toegevoegd. Het streven naar 100% implementatie is geen hoofd doel van AOO. De consequentie is dat er restricties zijn aan wat AOO kan doen met doc en docx documenten van MS Office.
Dank voor de info. De discussie gaat nu wel een heel andere kant op. Als schrijver/journalist gaat het me om de uitwisseling van voornamelijk platte teksten dus zonder illustraties, tabellen,grafieken, paginanummeringen, enz. Zo ben ik met doc-bestanden naar en vanuit OO prima uitwisselbaar met andere platforms: MacBook Pro (Pages), Android (Kingsoft|), en Windows (Sigi). Dat is het probleem dus niet.
Mijn probleem is alleen dat bij het opstarten van OO ik telkens weer dat kleine windowtje in het midden van het scherm krijg voorgeschoteld dat ik na het laden van mijn document telkens weer moet uitrekken en verbreden om het naar m'n zin te krijgen.
Het zal wel vloeken in de kerk zijn maar LibreOffice doet dit wel goed.
OpenOffice 4.1 op Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Hinderlijk Opstart Window

Bericht door RPG »

Hallo
Telerun schreef:Het zal wel vloeken in de kerk zijn
Waarom denk je dat dit waar is? Nog belangrijker is waarom gebruik je dan geen LibreOffice?

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Telerun
Berichten: 5
Lid geworden op: di nov 26, 2013 11:42 am

Re: Hinderlijk Opstart Window

Bericht door Telerun »

Ai,
Toch gevloekt in de kerk. Sorry dan.
Antwoord:
Misschien heb ik wel bepaalde bezwaren tegen libreoffice die ik niet in OpenOffice hoop aan te treffen.
OpenOffice 4.1 op Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Hinderlijk Opstart Window

Bericht door RPG »

Hallo

Ik vindt het gezeur.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Telerun
Berichten: 5
Lid geworden op: di nov 26, 2013 11:42 am

Re: Hinderlijk Opstart Window

Bericht door Telerun »

Gezeur dus...
Ok.
Dit forum helpt mij niet verder, laat problemen onopgelost.
Succes verder...
Einde discussie.
OpenOffice 4.1 op Windows 7
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: Hinderlijk Opstart Window

Bericht door eremmel »

Telrun, niet te overhaast. Dit forum staat open voor AOO en LO (kijk maar naar signature van Romke).

Ik geef u nog eens in overweging de laatste alinea te lezen van mijn eerder bericht, en ik heb het deze keer ook maar eens getest: AOO komt met het window formaat/positie op waarin het de vorige keer gesloten is. Dit formaat is niet gebonden aan een document. Uit uw eerder bericht blijkt dat een een standaard manier van werken heeft, dus dit moet toch een redelijke oplossing zijn.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Plaats reactie