Spellingscontrole wil absoluut niet in het Engels

Bespreek de tekstverwerker
Zonnig
Berichten: 6
Lid geworden op: ma apr 08, 2013 2:19 pm

Spellingscontrole wil absoluut niet in het Engels

Bericht door Zonnig »

Dag allemaal,

Ik wil mijn spellingscontrole in het Engels hebben, maar absoluut niks werkt.
Ik heb Open Office op de balk aan de onderzijde, op Engels gezet. Ik heb onder 'Spelling' en dan onder 'Opties' voortdurend alles op Engels (GB) gezet, maar iedere keer switcht alles automatisch weer op 'Nederlands'. Om gek van te worden. Ik heb zelfs mijn toetsenbordinstellingen aangepast.

Ik weet het echt niet meer. Heeft iemand enig idee hoe ik hier voor eens en voor altijd van verlost raak ?

Ik vind Open Office aan allerlei kanten fors tegenvallen. Ook met cursors en tabafstanden, pakt hij iedere keer weer een andere instelling.

Alvast bedankt !
OpenOffice 3.4.1 op Windows XP
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Spellingscontrole wil absoluut niet in het Engels

Bericht door floris v »

Als je een nieuw document start door in de Verkenner rechts te klikken en Nieuw - Opendocument-etc te kiezen is dat precies wat je kunt verwachten. Er wordt dan een blanco standaardsjabloon aan gekoppeld en allerlei functies werken dan niet goed. Probeer eens een nieuw document te starten binnen OOo zelf en kijk of het dan wel werkt.
Anders werkt misschien Tutorial Gebruikersprofiel vernieuwen.
Mochten deze tips niet werken, kun je dan een voorbeeld bestand als bijlage toevoegen? Misschien is er wat anders mis.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Zonnig
Berichten: 6
Lid geworden op: ma apr 08, 2013 2:19 pm

Re: Spellingscontrole wil absoluut niet in het Engels

Bericht door Zonnig »

Dank je wel.
Ik heb een nieuw bestand ( leeg veld ) geopend en dan werkt hij wel in het Engels.
Echter, ik heb dagen gewerkt aan mijn CV en ik wil dus niet alles weer opnieuw handmatig invoeren in een nieuw document.
Wat ik zojuist heb gedaan, is alles gekopieerd en geplakt in een nieuw document. En voila; alles gaat automatisch weer over in het Nederlands. Ook pakt hij de spellingscontrole weer terug vanaf de positie waar hij in de eerste instantie ( in het oude document ) is begonnen. Nieuw of oud document; het maakt hem niks uit.

Misschien moet ik binnenkort maar de Engelse versie installeren, want dan ben ik van al het gedoe af. Ik durf dit nu alleen niet aan, want zometeen is alles voor niks geweest ( voor het geval er iets gebeurd met de instellingen ).

Er zit niks anders op, dan het zonder de Engelse spellingcontrole te doen. Ik kan het nog wel even plakken in Word, om te kijken of het dan wel werkt. :)

Alvast bedankt !
OpenOffice 3.4.1 op Windows XP
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Spellingscontrole wil absoluut niet in het Engels

Bericht door RPG »

Hallo

Pas de stijl aan die je nodig hebt.

In elke stijl kun je kiezen welke taal je nodig hebt.
tabpage font of letter(teken) en dan midden onderin kun je de taal kiezen.

Romke
Bijlagen
Voorbeeldtaal.ods
Laat het gebruik zien van twee talen in een enkel document
(6.73 KiB) 407 keer gedownload
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: Spellingscontrole wil absoluut niet in het Engels

Bericht door eremmel »

De taal is een kenmerk van alinea style. Als u in uw oorspronkelijke document de 'standaard' (default) style opent (via F11), kunt u bij tab 'font' de taal instellen.
Bij het kopiëren tussen documenten worden de eigenschappen meegenomen. Dus toen u kopieerde ging de taal-code gewoon mee. Dit kunt u oplossen door 'plakken speciaal' te gebruiken en dan alleen voor tekst te kiezen (zonder opmaak).
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Spellingscontrole wil absoluut niet in het Engels

Bericht door floris v »

Sla ook op in de bestandsindeling van OOo zelf en niet als Word-document zolang je er nog aan werkt. Alleen de definitieve versie kan desgewenst ook in de indeling van Word worden opgeslagen om te versturen.
Wellicht ten overvloede: het controleren van spelling in het Engels lukt bij mij natuurlijk prima.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie