Foto's worden tot streep gereduceerd

Bespreek de tekstverwerker
aquake
Berichten: 4
Lid geworden op: vr feb 08, 2013 11:44 am

Foto's worden tot streep gereduceerd

Bericht door aquake »

Hallo

Ik werk met OpenOffice 3.3 onder Windows 7 en heb een probleem met foto's in Writer.

Ik ben voor ons zoontje een soort dagboek aan het bijhouden over zwangerschap, bevalling en zijn ontwikkeling. Daarin staan dus nogal veel foto's en echo's. Als ik het document afsluit en weer open, heeft Writer een aantal foto's automatisch gereduceerd tot een streep. Ik heb al geprobeerd het op te lossen door er 2 aparte documenten van te maken maar dat hielp niet. Toen kreeg ik de tip om de foto's als koppeling in te voegen zodat het bestand minder groot zou zijn, wat ik gedaan heb. Het document is nu nog 66 kb, lijkt me niet zo groot, maar het probleem blijft. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Want het is nogal irritant om telkens die foto's opnieuw te moeten invoegen ... Bedankt!
OpenOffice 3.3 op Windows 7
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Foto's worden tot streep gereduceerd

Bericht door floris v »

Wat bedoel je met "als streep"? Dat de afmetingen worden aangepast of dat er alleen een kader overblijft? Probeer in elk geval eens Opties - OpenOffice.org.Writer - Weergave => Afbeeldingen en objecten aanvinken.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
aquake
Berichten: 4
Lid geworden op: vr feb 08, 2013 11:44 am

Re: Foto's worden tot streep gereduceerd

Bericht door aquake »

Afbeeldingen en objecten staan aangevinkt :).

Van sommige foto's worden de afmetingen automatisch aangepast. Ik heb één van de foto's nu eens door slepen groter gemaakt en als ik het document opnieuw open, blijft de foto wel staan maar of die dan niet vervormd is ...
OpenOffice 3.3 op Windows 7
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Foto's worden tot streep gereduceerd

Bericht door floris v »

Sla ook niet op in de MS Word-indeling, dat levert veel problemen op. Als je het bestand wil uitwisselen met andere mensen, exporteer dan naar PDF.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
aquake
Berichten: 4
Lid geworden op: vr feb 08, 2013 11:44 am

Re: Foto's worden tot streep gereduceerd

Bericht door aquake »

Ja, maar dan kan ik het zelf niet meer aanpassen, als ik het als PDF opsla?

Edit: Of zou het mss kunnen komen doordat ik er een bijschrift bij plaats? Maar waarom doet hij dat dan niet bij alle foto's?
OpenOffice 3.3 op Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Foto's worden tot streep gereduceerd

Bericht door RPG »

Hallo

Je moet he voor je zelf opslaan met een ODF extensie. Voor anderen sla je het op met een PDF extensie. Zo kun je het altijd veranderen.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
aquake
Berichten: 4
Lid geworden op: vr feb 08, 2013 11:44 am

Re: Foto's worden tot streep gereduceerd

Bericht door aquake »

Hallo

Mijn excuses voor de erg late reactie, ik was het - naast tijdsgebrek - ook wat uit het oog verloren :oops:. Ik heb je tip net eens geprobeerd, Romke, en ik denk dat het opgelost is :D. Heb wel nog maar 2 foto's opnieuw ingevoegd en daarmee lukt het, hopelijk met de rest ook :). Super bedankt!
OpenOffice 3.3 op Windows 7
Plaats reactie