PDF Problemen

Bespreek de tekstverwerker
vinny3000
Berichten: 1
Lid geworden op: za dec 29, 2012 2:46 pm

PDF Problemen

Bericht door vinny3000 »

Beste,

Ik heb problemen met het inscannen van tekst naar openoffice en die daar te bewerken,
scannen nar pdf géén probleem, pdf ophalen in openoffice wel een probleem!
als ik een pdf wil openen krijg ik mijn gescand blad als afbeelding binnen en kan ik daar geen tekst
op bewerken :crazy: , ik heb al vanalles geprobeerd, zelf met enkel tekst, tekst met foto,
maar niks kan mij helpen!! of mijn printer slaat alles op als afbeelding pdf??
graag wat hulp hierbij (printer lexmark prevail 705)

alvast bedankt :D
Laatst gewijzigd door floris v op za dec 29, 2012 3:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vlam-icoon verwidjerd (is voor onderwerpen met verwijzing naar een foutrapport), floris v
openoffice 3.3 windows 7
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: PDF Problemen

Bericht door floris v »

Het probleem is dat je een pdf niet in OOo kunt openen (of heel beperkt, met verlies van veel van de opmaak). Voor zover ik weet is er nog geen filter waarmee je naar OOo kunt scannen op dezelfde manier als naar MS Word. Het kan met mijn printer/scanner (Canon pixma) ook niet. Scannen naar tekstbestand voor de tekst en scannen als afbeelding voor de afbeeldingen is, vrees ik, voorlopig de enige mogelijkheid
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: PDF Problemen

Bericht door eremmel »

Als u scant en dat opslaat als PDF is het eigenlijk niets anders dan een afbeelding. Dus AOO kan er ook niets mee. Als u het document echt wilt bewerken dan moet u zoals aangegeven scannen als tekst (OCR-functie heet dat), maar dan wel de spelling controleren.

Is uw document een formulier dat u wilt invullen, dan heeft u misschien wat aan het (gratis) programma PDC XChange Viewer. Ik gebruik het om pdf formulieren in te vullen, pdf-boeken te lezen met aantekeningen enz. Voor eenvoudig gebruik is de gratis versie goed genoeg.

Erik
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Plaats reactie