[opgelost] Write: Hoe Van Odt naar SDW?

Bespreek de tekstverwerker
gierzwaluw1
Berichten: 4
Lid geworden op: za aug 01, 2009 8:30 pm

[opgelost] Write: Hoe Van Odt naar SDW?

Bericht door gierzwaluw1 »

Kan iemand mij s.v.p. uitleggen hoe ik een document dat ik als Odt heb opgeslagen in Write, kan omzetten naar document in SDW?
Als ik naar Bestand ga van Writedocument. in Odt en kies : Opslaan als Star 05, dan verschijnt dezelfde opmaak als in Odt in Star 05. Bij voorbaat dank.
Laatst gewijzigd door gierzwaluw1 op vr aug 07, 2009 3:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Open Office 3.1 op Windows XP
Caracalla
Berichten: 77
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:32 pm
Locatie: Nederland.

Re: Write: Hoe Van Odt naar SDW?

Bericht door Caracalla »

Gewoon naar bestand gaan, opslaan als klikken en in het menutje onderaan sdw selecteren.

maarreh, even uit nieuwschierigheid, waarom in vredesnaam? Wat hoop je hiermee te bereiken?
Is je probleem opgelost of je vraag beantwoord?
Zet dan [opgelost] in de titel van je draad.
gierzwaluw1
Berichten: 4
Lid geworden op: za aug 01, 2009 8:30 pm

Re: Write: Hoe Van Odt naar SDW?

Bericht door gierzwaluw1 »

Antw aan Caracalla,
dank voor antwoord.

Op de vraag wat ik ermee bereiken wil.
Ik deed dat dus al, maar document bleef in dezelfde vorm.
in Odt krijg is programmeertaal, terwijl ik het document in gewone, opmaak- d.w.z leesbare taal nodig heb.
Open Office 3.1 op Windows XP
Caracalla
Berichten: 77
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:32 pm
Locatie: Nederland.

Re: Write: Hoe Van Odt naar SDW?

Bericht door Caracalla »

gierzwaluw1 schreef:Antw aan Caracalla,
dank voor antwoord.

Op de vraag wat ik ermee bereiken wil.
Ik deed dat dus al, maar document bleef in dezelfde vorm.
in Odt krijg is programmeertaal, terwijl ik het document in gewone, opmaak- d.w.z leesbare taal nodig heb.
Het spijt me maar ik begrijp het verhaal niet helemaal, heb toch wat context nodig.
Je hebt dus een .odt bestand, dat je wilt opslaan als sdw om te openen in star office 5.0? Eigenlijk zou dat natuurlijk moeten werken maar het kan natuurlijk zijn dat je in je document dingen probeert te doen die star-office 5 gewoon niet kan doen.
Is het geen beter oplossing om star-office te vervangen door een nieuwe versie van openofice.org? 5.0 is inmiddels redelijk gedateerd (1998).
Is je probleem opgelost of je vraag beantwoord?
Zet dan [opgelost] in de titel van je draad.
gierzwaluw1
Berichten: 4
Lid geworden op: za aug 01, 2009 8:30 pm

Re: Write: Hoe Van Odt naar SDW?

Bericht door gierzwaluw1 »

'Opslaan als' overslaand, sloeg ik net als bij word, gewoon op. In word zou dan een gewone opmaak komen,
Bij OpenOffice staat Odt eerst, zodat ik Star O5 in menu moet zoeken. Doe ik ook wel vaak gelukkig,
maar werk pas met Open Office, org; ( nog niet gewend) het is me (gewoontegetrouw een paar keer overkomen gewoon opslaan aan te klicken, zodat mijn tekst in Odt terecht komt.
Wat dan een onleesbaar document oplevert. Dus nu vraag ik of het mogelijk is en hoe te wijzigen naar SDW, want als ik het via 'bestand' probeer en 'alle bestanden' aanklick in menuutje, dan krijg ik dezelfde voor mij onmogelijk opmaak.
Zo zit het. Ben benieuwd of iemand een tip heeft, behalve die van 'Beter opletten'
Open Office 3.1 op Windows XP
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Write: Hoe Van Odt naar SDW?

Bericht door RPG »

Hallo

Ik heb de zelfde vragen als Caracalla en met het langer worden van deze draad worden de vragen groter. Je spreekt voortdurend over Write en niet over Writer of OOo-writer. Heb je het over een andere tekst verwerker?

En misschien als oplossing voor je werkelijke vraag

menu --> extra --> option --> in nieuwe popup
load/save --> algemeen --> rechts onder in de popup selecteer daar
"Altijd bewaren als" daar staat ook nog Startwriter bij

Overigens is het niet aan te raden om het te doen. Maar ik hoef mensen niet te beschermen alleen te waarschuwen.
Wat de gevolgen zijn weet ik niet. Maar ik denk dat je opmaak kwijt raakt.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie