[Opgelost] rode golf-onderstreping in tekstdocumenten

Bespreek de tekstverwerker
Albert
Berichten: 52
Lid geworden op: wo aug 05, 2009 6:27 pm
Contacteer:

[Opgelost] rode golf-onderstreping in tekstdocumenten

Bericht door Albert »

L.S.,
Bij het heden opgestartte OpenOffice 3.1 programma, zie ik in mijn oude Microsoft-Office tekstdocumenten een heleboel woorden met een rode golflijn onderstreept, alsof dit een foutief gespeld woord zou zijn. Ik vind dat vervelend en heb al ruim een uur gezocht naar verwijdering hiervan. Als non-computeroloog weet ik het nu niet meer. Ik heb al gekeken bij Auto-Correcties een in "Help" etc maar kom er niet uit. Kan iemand mij - computer-analfabeet - hierin leiden zodat die vervelende rode golfonderstreping verdwijnt?
Misschien voor u een kleine vraag/wetenschap maar voor mij een tochwel groot probleem
bvd
-Albert-
Laatst gewijzigd door Albert op za jan 22, 2011 2:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Apache OpenOffice 3.1 (uch) op Windows XP
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Hulp gevraagd bij rode golf-onderstreping in tekstdocumenten

Bericht door floris v »

Dat kan op allerlei manieren.
Gewoon uitzetten: Extra - Opties - Taalinstellingen - Linguïstiek, dan het vinkje bij Spelling controleren tijdens het typen (onderste vak) verwijderen.
Wat ook kan is nagaan of er bij de taal waarin de teksten geschreven zijn een woordenboek is geïnstalleerd. Bij de conversie van Word naar OOo worden de taalinstellingen dacht ik altijd wel goed overgenomen. Zo niet, dan downloaden en installeren, waarna het probleem ook opgelost zou moeten zijn.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Albert
Berichten: 52
Lid geworden op: wo aug 05, 2009 6:27 pm
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd bij rode golf-onderstreping in tekstdocumenten

Bericht door Albert »

Floris V.,

Hartelijk dank voor het wegwijzen. Zelf was ik hier nooit uitgekomen....
Ik had al moeite met de "Taalinstellingen" in de "Opties` van `Extra` daar je deze twee keer moest aanklikken. Daarna was het snel verholpen... Txs
/Albert/
Apache OpenOffice 3.1 (uch) op Windows XP
Gebruikersavatar
henke54
Berichten: 305
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:28 pm

Re: Hulp gevraagd bij rode golf-onderstreping in tekstdocumenten

Bericht door henke54 »

Albert schreef: Daarna was het snel verholpen... Txs
/Albert/
Als het opgelost is,....ik heb dan maar [Opgelost] voor je titel-vraag gezet :mrgreen: ... normaal zou de vraagsteller dat zelf moeten doen... ;)
LibreOffice 3.5.4.2
op Ubuntu Linux 12.04 LTS
Albert
Berichten: 52
Lid geworden op: wo aug 05, 2009 6:27 pm
Contacteer:

Re: [Opgelost] rode golf-onderstreping in tekstdocumenten

Bericht door Albert »

Goed om te weten...!!! De rest is uitleg:

Ongetwijfeld zal het ergens vermeld staan maar juist in deze informatiemaatschappij alwaar je altijd hele boekwerken moet doornemen om ergens aan deel te nemen (over hoe goed het bedrijf wel niet is en alle aanbiedingen van dit goede bedrijf en vooral het bestellen van deze goede dingen door dit goede bedrijf en ..... en ..... \ Pfff) kom ik niet meer aan lezen toe, verzet mij zelfs een beetje daartegen, óók wegens de taalbarriëre (computertaal), en juist daarom ben ik zo blij voor zo'n kort antwoord, wetende dat ikzelf nu ook té langdradig ben, maar om dit te lezen heb je voor kunnen kiezen. Toch? :mrgreen: Bedankt!
-Albert-
Apache OpenOffice 3.1 (uch) op Windows XP
Plaats reactie