nummering/opsommingstekens

Bespreek de tekstverwerker
Albert
Berichten: 52
Lid geworden op: wo aug 05, 2009 6:27 pm
Contacteer:

nummering/opsommingstekens

Bericht door Albert »

De nieuwste pesterij van O.O......???

Ineens krijg ik - ongewild - en zéér onaangenaam de nummering/opsommingstekens opgedrongen... wanneer ikzelf een cijfer 1. intype, gevolgd door "enter", dan wordt dit ineens onder elkaar gezet met een cijfer 2. in een kolom.
Heb ik per ongeluk een toets ingedrukt waardoor dit ontstaan is...???
Ik begin eigenlijk steeds meer tegen de :crazy: aan te lopen met al deze ongewenste en opgedrongen mogelijkheden van O.O. Ik wil dat niet... En uitschakelen... Ja, hoe??? De knopjes die verschijnen m.b.t. het uitschakelen (links in document verschijnt een apart kadertje met daarin: nummering/opsommingstekens) werken niet... alleen voor die ene keer. Bij een volgende keer volgt na het intypen van een 1. woorden en daarna "enter" wéér een kolom met 2. :knock:
Laatst gewijzigd door Albert op do jan 12, 2012 6:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Apache OpenOffice 3.1 (uch) op Windows XP
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: nummering/opsommingstekens

Bericht door eremmel »

Al eens geprobeerd om in de help van OO te zoeken op bv 'Automatisch'? De help van OO is best wel goed, alleen moet je wel net even de juiste kern woorden weten, maar dat hoort ook bij het leerproces.
Als u op enig moment een automatische correctie opgedrongen krijgt, kunt u die direct ongedaan maken door Ctrl-Z te typen.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: nummering/opsommingstekens

Bericht door floris v »

Je kunt dat verhelpen bij Extra - Opties voor Autocorrectie - tab Opties - Toepassen nummering - symbool uitvinken.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Albert
Berichten: 52
Lid geworden op: wo aug 05, 2009 6:27 pm
Contacteer:

Re: nummering/opsommingstekens

Bericht door Albert »

Alvast beide bedankt voor het antwoord!
Maareh....
Zowel bij Ctrl Z alswel bij de Extra - etc mogelijkheid wél een verbétering gevonden van uitschakeling hiervan maar nu leidt dat ook authomatisch tot het terugschakelen aan de kantlijn. Hieronder het voorbeeld dat ik wil:
.......1. Wel van de kantlijn verwijdert zijnde wil ik gewoon deze eerste regel laten inspringen tot een dusdanige lengte, zodat ik makkelijk kan zien waar het onderwerp onder deze 1e voetnoot begint en dan
.......2. overspring naar de volgend voetnoot dewelke .......................................................
weer gewoon aan de kantlijn voortgaat enz...........................................................
om deze voetnoot................................................................................................
te kunnen continueren etc...
.......3. Ikzelf verkies deze opstelling doch kan dit ineens niet meer zo krijgen... Het authomatisme van de computer weigert dit te doen daar ik, zodra ik een cijfer type, gevolgd door een tweede cijfer, 'het systeem' meteen overspringt naar de nummering/opsommingstekens.

Vóór de nummering type ik gewoon enkele spaties... Dit wordt dus nu niet meer geaccepteerd... Alle nummers verschijnen aan de kantlijn...

Hoe heet dit overigens...??? Zijn dit óf nummerings óf opsommingstekens of is dit één lange benaming hiervoor...???
Apache OpenOffice 3.1 (uch) op Windows XP
Albert
Berichten: 52
Lid geworden op: wo aug 05, 2009 6:27 pm
Contacteer:

Re: nummering/opsommingstekens

Bericht door Albert »

Bij het nogmaals nakijken van Extra - opties - autocorr. - etc nu gewoon álle vinkjes uitgeschakeld en nu eindelijk kan ik zélf weer mijn document indelen.... Hè, hè.....
Bedankt voor de tip...!!!
-Albert-
Apache OpenOffice 3.1 (uch) op Windows XP
Plaats reactie