blad invoegen werkt niet meer voor dit bestand

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
Hopbierr
Berichten: 4
Lid geworden op: di sep 14, 2021 11:59 am

blad invoegen werkt niet meer voor dit bestand

Bericht door Hopbierr »

Het lukt mij niet (meer) om in een bepaald bestand na blad 17 een nieuw blad in te voegen.
Bij invoegen blijft Blad en Blad uit bestand grijs
Iemand een idee?
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door RPG op di sep 14, 2021 12:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aangepaste titel maakt het probleem duidelijker voor anderen
Open Office 4.1.5
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: blad invoegen werkt niet meer voor dit bestand

Bericht door RPG »

Wanneer beveiligen van het document is ingeschakeld kan er ook geen nieuw blad toegevoegd worden.

Probeer eens te bedenken wat de laatste wijzigingen in de instellingen geweest zijn en of die mogelijk van invloed zijn op het huidige probleem.

Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geef het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Hopbierr
Berichten: 4
Lid geworden op: di sep 14, 2021 11:59 am

Re: blad invoegen werkt niet meer voor dit bestand

Bericht door Hopbierr »

Dank.
Ik had het opgelost door een nieuw bestand te maken en daar alles uit het oude bestand naar te kopieren.
Ondanks dat het bestand beveiligd is met een wachtwoord, kan ik nu wel nieuwe bladen invoegen.
Open Office 4.1.5
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: blad invoegen werkt niet meer voor dit bestand

Bericht door RPG »

Als ik het goed heb wordt het betreffende bestand opgeslagen met een wachtwoord. Ik doelde feitelijk op de beveliging van bladen of het document
menu --> extra --> Document beveiligen --> document
Wanneer het aangemerkt is, is het een teken dat het document niet per vergissing veranderd kan worden.
Hier kan ook een wachtwoord voor ingesteld worden.

Overigens ben ik niet zo op de hoogte van al die wachtwoorden in OpenOffice. Wat ik wel weet dat je het betreffende wachtwoord niet moet vergeten.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: blad invoegen werkt niet meer voor dit bestand

Bericht door floris v »

Ter verduidelijking: je kunt een bestand beveiligen om te voorkomen dat iedereen het kan openen of om te voorkomen dat het bewerkt wordt. Allebei kan met een wachtwoord. Wachtwoorden worden goed versleuteld opgeslagen, als je het vergeet, ben je het document kwijt, daarover zijn de experts op het Engelstalige forum unaniem.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie