Open office slaat niet leesbare bestanden op,...

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
Littleart
Berichten: 1
Lid geworden op: wo okt 14, 2020 1:53 pm

Open office slaat niet leesbare bestanden op,...

Bericht door Littleart »

Hey Ha!

Ik gebruik open office al jaren en naar volle tevredenheid 2 jaar geleden overgestapt naar mac en eigenlijk nooit geen problemen als
in het begin bij installatie apple vindt open office niet veilig.

Na update van mn mac en open office heb ik het probleem dat bestanden foutief worden opgeslagen.
zwart icoontje met >_ ik krijg de bestanden wel geopend echter als ik ze verzend naar mijn klanten pdf of word documenten kunnen deze dus niet gelezen worden. Bugger! en ja het zijn rekeningen die ik er nu dus niet uit krijg, en dus ook niet binnen komen :(

Ik gebruik o.o. dus voor mijn boekhouding en het schrijven van rekeningen,

Ik heb tegen het beveiligings systeem gezegd oo. te vertrouwen en oo. heeft toegang tot al mijn mappen mag schrijven en veranderen etc.
Zelfde als ooit bij de eerste instalatie.

Ik kom er niet uit, hulp wordt op prijs gesteld!!!

Klopt door schade en schande wijzer geworden van pc's etc goede meubelmaker ed. geen ict'er

Groet Machiel
open office 4.1.7 mac os catalina 10.15.7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Open office slaat niet leesbare bestanden op,...

Bericht door RPG »

Op het Engelse forum is een deel van het forum speciaal voor Mac gebruikers
Mac OSX

Ik vond daar ook een link die ook soortgelijke moeilijkheden beschrijft en met een mogelijke oplossing komt.
OpenOffice on Mac corrupt. Can't reinstall. (View topic) • Apache OpenOffice Community Forum

Het eerste advies is het vernieuwen van het gebruikers profiel.
Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie

Als het niet werkt is overstappen naar LibreOffice ook te overwegen. LibreOffice wordt actiever onder dan Apache Office. Vanwege vernieuwen is het niet aan te raden om documenten waar toegevoegde mogelijkheden in gebruikt zijn te gebruiken in ApacheOffice.

https://www.libreoffice.org/download/download/
Je kunt kiezen tussen de nieuwste versie en de iets oudere versie. Dat is het verschil tussen fresh en stable. De oudere, stable versie, moet in principe minder kans op fouten geven.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie