Opslaan gaat traag of mogelijk niet

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
vincentvof
Berichten: 2
Lid geworden op: vr feb 16, 2018 12:37 pm

Opslaan gaat traag of mogelijk niet

Bericht door vincentvof »

Als ik op de opslaan icoon klik zie ik onderin de groene balk van links naar rechts gaan doch halverwege stop die en is niet meer in beweging te krijgen. zelfs het afsluiten van het document lukt niet meer. Het enige dat nog helpt is de laptop afsluiten. Wat kan de oorzaak zijn?
windows 10 Open office 4.1.3.
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Opslaan gaat traag of mogelijk niet

Bericht door RPG »

Het zou best kunnen dat als je voldoende tijd neemt dat het bestand wel opgeslagen kan worden. Dat neemt mogelijk niet weg dat er wel hier of daar een probleem met het bestand kan zijn. Ik heb wel eens met een bestand een uur gewacht.

Maak uit voorzorg een kopie van het bestand dan heb je in ieder geval een backup.

Het traag opslaan en daar ga ik voorlopig van uit komt vaker voor wanneer het bestand slecht georganiseerd is of onnodig veel bewerkingen moet uitvoeren. Soms is een oplossing om over te stappen naar LibreOffice.

Met Apache Office heb ik wel af en toe gemerkt dat alle regels de zelfde hoogte moeten hebben. Wanneer ze verschillende hoogtes hebben en er veel regels zijn vertraagt dit enorm. Het is ook beter om het bestand op te slaan met een ODF extensie.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie