Openoffice valt telkens binnen 10 minuten weg

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
jwpretera
Berichten: 2
Lid geworden op: di jun 30, 2020 1:54 pm

Openoffice valt telkens binnen 10 minuten weg

Bericht door jwpretera »

beste mensen,

ik ben een voorstander van free software maar het moet wel goed werken!

ik heb onlangs de nieuwste versie van apache openoffice, op mijn oudere model Surface tablet van Microsoft geinstalleerd en al eerdere oudere versies;
versie 4.1.7

probleem: het pakket start goed op maar wordt na een poosje gewoon afgekapt en valt dan uit, reserve back up wordt wel gemaakt.
dit is echt hopeloos want ik ben meer tijd kwijt met het opstarten en updaten van weggevallen informatie uit mijn documenten dan dat ik tijd heb om te werken! dit kost gewoon veel tijd en ergernis!

Herkent iemand dit misschien?, ik zou bijna denken dat Microsoft een bug in haar eigen besturingssysteem windows 10 - Ms Edge heeft gestopt om free software op deze manier te boycotten,

Is er iemand hier die dit herkent en mij mogelijk tips kan geven om dit probleem te tackelen?

Hartelijke groet
Janwillem uit Rijswijk zh
Laatst gewijzigd door RPG op di jun 30, 2020 2:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Symbool voor fout verwijderd vanwege onjuist gebruik
Apache OpenOffice versie 4.1.7 - windows 10 - Surface-tablet ( geen pro or book) en Ms edge
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Openoffice valt telkens binnen 10 minuten weg

Bericht door RPG »

Ik heb geen idee wat "Surface tablet" precies is maar ik heb het idee dat het geen goede combinatie is met ApacheOffice.

ApacheOffice is niet goed in staat om de ontwikkelingen van Windows 10 goed te volgen. LibreOffice wat de opvolger is van ApacheOffice kan de ontwikkelingen van Windows 10 volgen en heeft zelf veel ontwikkeling.

Ik weet niet of beide programma's wel in staat zijn om op een tablet te werken. Een tablet werkt met touchscreens en daar zijn beide Office programma's niet op gebouwd.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
jwpretera
Berichten: 2
Lid geworden op: di jun 30, 2020 1:54 pm

Re: Openoffice valt telkens binnen 10 minuten weg

Bericht door jwpretera »

hoi RPG en bedankt voor je reactie, - het is een windows 10 Home versie uit 2019 op een Ms Edge tablet, er zitten gewoon alle pc- functies op dus het is een PC qua functionaliteiten. Alle openoffice knoppen werken gewoon verder als ik het gebruik en met mijn muis erbij gaat het vrij aardig. (via USB)
het kan idd aan het besturingssysteem en de compatibiliteit liggen. dus er is toch wel iets ad hand. ik moet een beetje doorzoeken en ga Libreoffice eens even bestuderen. misschien is het dan zo verholpen! Wie weet, alvast dank
groet janwillem
Apache OpenOffice versie 4.1.7 - windows 10 - Surface-tablet ( geen pro or book) en Ms edge
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Openoffice valt telkens binnen 10 minuten weg

Bericht door RPG »

Als het meer op een volwaardige PC lijkt dan is voor Apache Office het volgende ook te proberen.
Windows 10 compleet updaten en het gebruikers profiel vernieuwen.


ApacheOffice is alleen 32 Bits. Er wordt wel gewerkt aan een 64 bits versie

Bij problemen zeggen we steeds vaker overstappen naar LibreOffice. Het zou best kunnen dat dit langzamerhand alleen 64 bits is

Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie