Onedrive

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
Dorus
Berichten: 2
Lid geworden op: di okt 29, 2019 10:07 pm

Onedrive

Bericht door Dorus »

Als ik een link krijg van een OpenOffice spreadsheet in Onedrive en ik activeer deze link dan opent het bestand zich in Excel ipv OpenOffice, hoe voorkom ik dit ?
OpenOffice 4.1.6 op windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Onedrive

Bericht door RPG »

Zoals ik de vraag nu begrijp is het een probleem van bestands-associatie. In de link Standaardprogramma's wijzigen in Windows 10 wordt iets verteld. Het wijzigen van het standaard programma is wel iets anders dan het veranderen van een bestands-associatie. Het kan meer omvattend zijn. Ik vond later ook deze link Bestand associatie(s) voor Apps wijzigen in Windows 10 - PC-Tips.info

In het kort en uit het hoofd
  • Open de verkenner.
  • Zoek een bestand op wat een OpenOffice Werkblad is.
  • Selecteer het in de verkenner
  • Klik op de rechtermuis knop
  • Kies voor openen met
  • Selecteer het gewenste programma.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Dorus
Berichten: 2
Lid geworden op: di okt 29, 2019 10:07 pm

Re: Onedrive

Bericht door Dorus »

Dank je wel, het lijkt gelukt te zijn.
Maar toch niet helemaal, de koppeling van het bestand werd vanuit Onedrive verzonden met de conditie “iedereen met de koppeling kan dit bestand aanpassen”. Na ontvangst van de koppeling kan ik er niet op klikken, eerst link knippen en plakken in browser, daarna bestand opslaan (op bureaublad) en daarna pas openen op de manier die je uitlegde, dit kan echter alleen “alleen lezen” en de layout is anders geworden (dikke omlijning in werkbladen is weg). Zelf denk ik dat eea komt omdat er bij de verzending al iets mis gaat. Het bestand in Onedrive rechts klikken en “delen wordt geweigerd, ik moet als alternatief de link kopieren en mailen. Enig idee hoe ik bij verzending dit probleem kan voorkomen ?
OpenOffice 4.1.6 op windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Onedrive

Bericht door RPG »

Ik denk dat de combinatie ApacheOpenOffice en Onedrive niet betrouwbaar werkt. Er is een kans dat LibreOffice en Onedrive beter gaat. Voor echte informatie zou ik op het Engelse forum gaan kijken.
In [Solved] Red circle and cross (View topic) • Apache OpenOffice Community Forum wordt wat uitleg gegeven.
Al met al zou ik in ieder geval zorgen dat ik voldoende reserve kopieën heb.

Mijn persoonlijke overtuiging die overigens nergens op gebaseerd dat alleen algemene computer zou ik Microsoft progukten gebruiken wanneer ik Onedrive gebruik en Google produkten wanneer ik hun opslagruimte gebruik. Bij andere opslagruimtes heb ik toch wel het meeste vertrouwen in mijn eigen computer.

Wanneer met anderen samen gewerkt moet worden zou ik eerst goede afspraken maken omtrent welk systeem gebruikt gaat worden. Ik denk dat anders vroeg of laat problemen komen welke problemen is onduidelijk
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie