Download Open Office 4.1.7

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
Tanja
Berichten: 2
Lid geworden op: di okt 01, 2019 10:40 am

Download Open Office 4.1.7

Bericht door Tanja »

Hallo!

Ik heb net de nieuwste versie van Open Office geinstalleerd op mijn Macbook. Die staat erop, maar de oude ook. Waarom vervangt hij de oude niet?

Kan ik de oude weggooien? Of gooi ik dan al mijn bestanden weg?

Volgens mij had ik dit probleem bij de vorige versie ook al.. Ik snap er geen sikkepit meer van :knock:

Alvast bedankt!
Apache Open Office 4.1.7 Mac OS
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Download Open Office 4.1.7

Bericht door RPG »

Tanja schreef:Die staat erop, maar de oude ook. Waarom vervangt hij de oude niet?
Het is mij niet zo duidelijk wat je hiermee bedoeld. Als je bedoeld dat de gedownloadde bestanden er op blijven staan dan lijkt mij dat terecht. Dat is ook waar voor de uitgepakte bestanden.

Wanneer je bedoeld dat er nu twee versies van ApachOffice op de computer staan dan lijkt mij dat te veel van het goede. Je moet dan niet alleen naar allerlei ikoontjes kijken maar bij het actieve venster van ApacheOffice en in het menu klikken op:
menu --> Help --> Info over OpenOffice.
In de popup staat welke versie er werkt.

Het kan zijn dat verschillende ikoontjes voor versie 4.1.6 en 4.1.7 wel het zelfde programma opstarten.

Ik denk dat je overbodige zaken op jouw computer kunt wissen maar dat lijkt mij eerder een probleem wat Mac gebruikers kunnen vertellen en die zijn er niet veel op dit forum misschien op het Engelse forum
[Tutorial] Mac FAQ (View topic) • Apache OpenOffice Community Forum Geeft veel informatie over de Mac in combinatie met OpenOffice

De vraag over het weggooien zonder persoonlijke documenten weg te gooien is altijd wat risico vol om te beantwoorden. Normaal worden de persoonlijke documenten niet verwijderd wanneer gedownloade bestanden worden verwijderd. Ook worden persoonlijke bestanden niet verwijderd wanneer het programma verwijderd wordt. Er is overigens niets op tegen een copy te maken van persoonlijke bestanden en dan pas het ongewenste te verwijderen. Ook een mogelijkheid is iemand uit de echte wereld er even naar te laten kijken die iets meer inzicht heeft.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Tanja
Berichten: 2
Lid geworden op: di okt 01, 2019 10:40 am

Re: Download Open Office 4.1.7

Bericht door Tanja »

Bedankt voor je reactie!

Ik weet het inmiddels ook niet meer... Er staan nu twee icoontjes in de dock (de taakbalk onderin). En geen van beide is 4.1.7 :( Ze zijn allebei 4.1.6.

Mac is met heel veel dingen heel makkelijk, maar hier begrijp ik dus echt niets van. Ik heb 4.1.7 nog een keer geprobeerd te installeren, maar hij verschijnt gewoon niet tussen mijn programma's. Ik zal het Engelstalige forum erop naslaan, dank je voor de tip!
Apache Open Office 4.1.7 Mac OS
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Download Open Office 4.1.7

Bericht door RPG »

Voorlopig zou ik rustig werken met de versie die nu op de computer staat. Wat de icoontjes op de taakbalk tonen is minder belangrijk dan wat er staat in de popup van
menu --> help --> info over OpenOffice

Die popup laat zich pas zien nadat het programma geopend is.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
DiGro
Berichten: 86
Lid geworden op: wo mei 13, 2009 4:57 pm
Locatie: Hoorn NH

Re: Download Open Office 4.1.7

Bericht door DiGro »

Versie 4.1.7 zou de volgende gegevens moeten laten zien in het scherm van Info over OpenOffice:

Versie_417_AOO.png
DiGro

----------------------------------------------------
Windows 11 en AOO 4.1.15
Gescand door Ziggo Safe Online (F-Secure)
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Download Open Office 4.1.7

Bericht door RPG »

Het vinden van een oplossing voor een probleem is altijd moeilijk. Deze draad werd opgelost op het Engelse forum. Zie Trying to install 4.1.7 (View topic) • Apache OpenOffice Community Forum

Korte samenvatting van de daar gemelde oplossing.
Schakel de snelstarter uit voordat met het installeren wordt begonnen. Meestal zal het installeren dan voorspoedig verlopen. Als er nog problemen zijn dan is het opnieuw opstarten van de computer aan te raden.

Oude computer-gebruiker hebben de neiging om regelmatig een programma of de gehele computer te herstarten bij het optreden van problemen. Zeker bij het installeren van een programma.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
GerritB
Berichten: 4
Lid geworden op: vr jan 31, 2014 4:47 pm

Re: Download Open Office 4.1.7

Bericht door GerritB »

Heb ook 4.1.7 gedownload, maar de User-interface is nu enkel in het Engels i.p.v. Nederlands. Kan daar niet meer voor kiezen/instellen. Bij de download heb ik naar mijn mening wel gekozen voor de uitvoering Dutch. Enfin weet iemand raad? Zie dat gaarne tegemoet.
OpenOffice 4.0.1 en Windows7
Gebruikersavatar
DiGro
Berichten: 86
Lid geworden op: wo mei 13, 2009 4:57 pm
Locatie: Hoorn NH

Re: Download Open Office 4.1.7

Bericht door DiGro »

Gerrit,

snelste manier is waarschijnlijk om de Engelse versie te verwijderen en de Nederlandse opnieuw te downloaden vanaf

https://www.openoffice.org/nl/download/index.html

Die zou standaard de NL-versie moeten geven.
Als je dan drukt op Download volledige installatie zou het goed moeten gaan

Verwijderen kan via menu Start > Configuratiescherm.
https://www.seniorweb.nl/artikel/een-pr ... -windows-7
DiGro

----------------------------------------------------
Windows 11 en AOO 4.1.15
Gescand door Ziggo Safe Online (F-Secure)
GerritB
Berichten: 4
Lid geworden op: vr jan 31, 2014 4:47 pm

Re: Download Open Office 4.1.7

Bericht door GerritB »

Digro hartelijk dank voor de aanwijzingen. Heb nu de Nederlandse versie van Open Office. Weet niet waarom het eerder fout is gegaan, maar dat zal ongetwijfeld door mijn onkunde komen. Groeten GerritB
OpenOffice 4.0.1 en Windows7
Plaats reactie