verdwenen documenten na update Windows 10

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
klamer12
Berichten: 1
Lid geworden op: wo aug 07, 2019 9:46 pm

verdwenen documenten na update Windows 10

Bericht door klamer12 »

update van Windows 10 's nachts uitgevoerd. de volgende dag kon ik bij het openen va Open Office 4.1.6 deze documenten niet meer vinden. Voor opening van Open Office verscheen een scherm waarin ik mijn naam moest vermelden, welke normaal niet verschijnt. heb in verkenner alles nagekeken of ik nog documenten gemaakt in Open Office kon vinden, maar alles is verdwenen. weet iemand wat en hoe? bedankt
Windows 10; Open Office 4.1.6
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: verdwenen documenten na update Windows 10

Bericht door RPG »

Het is een bekend verschijnsel dat OpenOffice bestanden na een Windows 10 update niet meer te lezen zijn. Voorzover ik weet staan ze nog steeds op de computer er zijn alleen onvoldoende rechten om de bestanden te kunnen lezen. Het kan ook zijn dat de gebruiker ze gewoon even moet opzoeken en dan zonder problemen verder kan gaan.
klamer12 schreef:Voor opening van Open Office verscheen een scherm waarin ik mijn naam moest vermelden, welke normaal niet verschijnt.
Dit betekent naar alle waarschijnlijkheid dat je een nieuw gebruikersprofiel voor OpenOffice hebt aangemaakt; dat is niet verontrustend. Je bent hoogsten allerlei instellingen kwijt.

Ik heb het idee dat je gegevens bestanden gewoon ergens op de computer moeten staan maar die moet je in de verkenner opzoeken.

Als er gewoon te weinig rechten zijn is dat feitelijk een probleem van Windows wat ook in Windows opgelost moet worden.
Ik hoop dat dit voorlopig voldoende informatie is. Het vermelden van eventuele foutmelding kan misschien maken dat ik ook wat meer informatie kan geven.

alleen lezen na update open offiche 4.1.3 (Toon onderwerp) • OpenOffice.orgDe link wijst naar een soortgelijk probleem. De oplossing staat pas aan het eind.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: verdwenen documenten na update Windows 10

Bericht door floris v »

klamer12 schreef:Voor opening van Open Office verscheen een scherm waarin ik mijn naam moest vermelden, welke normaal niet verschijnt.
Zoals Romke al aangaf betekent dit dat OpenOffice zijn administratie van je persoonlijke gegevens heeft gewist. Daarom zie je ook niets meer in de lijst met recent bewerkte bestanden. Maar als je geen persoonlijke bestanden hebt opgeslagen in systeemmappen van Windows, gooit Windows ze ook niet weg. Je bestanden zijn er gegarandeerd nog, je moet alleen te weten komen waar je ze al die tijd hebt opgeslagen. Begin maar met zoeken in de map Mijn documenten en evt. ook in Downloads.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie