Document direct mailen

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
abgijsen
Berichten: 2
Lid geworden op: wo jun 05, 2019 9:34 am

Document direct mailen

Bericht door abgijsen »

Hallo,

Ik heb een laptop met windows 10 en maak gebruik van de mail client van Win10, nu wil ik een tekst document of een werkblad direct mailen maar krijg de melding dat er geen emailprogramma gekoppeld is, waar kan ik dit koppelen?
Ik heb zitten zoeken bij extra\opties maar kan daar niets vinden.

Alvast bedankt voor uw reactie
OpenOffice 4.1.6 op Windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Document direct mailen

Bericht door RPG »

abgijsen schreef:windows 10 en maak gebruik van de mail client van Win10,
Ik ken Windows 10 niet zo goed maar voor zover ik weet is de mail app van Windows 10 geen mail-client maar geschikt voor web-mail. Dat houdt dan voor mijn kennis ook in dat het niet gebruikt kan worden voor verzenden van mail vanuit OpenOffice. Het beste is in dat geval eerst het document opslaan en dan verzenden vanuit de web-mail als bijlage.

Je moet al vaak mail, vanuit OpenOffice, willen verzenden voordat het naar mijn idee aan te bevelen is om een echte email-client te installeren. De meeste OpenOffice gebruikers gebruiken dan Thunderbird maar er zal niets tegen een andere goed werkende email-client zijn.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
abgijsen
Berichten: 2
Lid geworden op: wo jun 05, 2019 9:34 am

Re: Document direct mailen

Bericht door abgijsen »

Ga ik dit proberen, bedankt
OpenOffice 4.1.6 op Windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Document direct mailen

Bericht door RPG »

Voordat je zoiets als Thunderbird gaat installeren zou ik het toch eerst maar eens echt bestuderen. Het kan zijn dat je in een keer al je mail berichten naar je computer verplaatst worden.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie