Probleem met verwijderen

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
Transit
Berichten: 1
Lid geworden op: za apr 06, 2019 4:20 pm

Probleem met verwijderen

Bericht door Transit »

Ik heb Open Office 4.1.6 in gebruik en dat bevalt goed. Alleen werkt het programma ineens niet meer. Als ik een document open dan krijg ik de mededeling dat ik eerst Open Office 4.1.6 moet afsluiten en ook de snelstarter. Als ik dan op OK druk is alles verdwenen.
Omdat ik daar niet doorheen kom wilde in het programma verwijderen en opnieuw installeren, maar ook dat gaat niet omdat ik dan dezelfde reactie krijg.
Maar er is volgens mij helemaal niets actief van Open Office.
Heeft iemand daar een oplossing voor zodat ik het programma opnieuw kan installeren?
Open Office 4.1.6
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Probleem met verwijderen

Bericht door RPG »

Probeer OpenOffice af te sluiten met behulp van een systeem tool. Ik weet niet welke dat zal zijn. Als dat gelukt is kun je proberen opnieuw OpenOffice op te starten. Als je geen problemen meer heb kun je blij zijn. Wanneer er nog wel problemen zijn dan OpenOffice opnieuw compleet afsluiten en dan het gebruikers profiel vernieuwen.

Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie

Bij het voortduren van de problemen kun je er ook overdenken om LibreOffice te downloaden. Het is grotendeels gelijk aan ApacheOffice

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
cornouws
Berichten: 135
Lid geworden op: do mei 14, 2009 12:43 am
Contacteer:

Re: Probleem met verwijderen

Bericht door cornouws »

RPG schreef: om LibreOffice te downloaden. Het is grotendeels gelijk aan ApacheOffice
Dat was tot juni 2011 ofzo het geval ;) SIndsdien holt het elk half jaar stappen vooruit.
- altijd de meest recente LibreOffice (en soms OpenOffice) op Ubuntu -
extensies fastNAW & CT2N / https://www.mijncloudoffice.nl
smitc
Berichten: 3
Lid geworden op: ma apr 20, 2020 6:43 pm

Re: Probleem met verwijderen

Bericht door smitc »

Ik heb Open Office 4.1.7 geïnstalleerd om het uit te proberen. Laptop met Windows 10, up-to-date. Ik wil het toch weer verwijderen maar krijg de melding
Sluit OpenOffice 4.1.7 en de OO 4.1.7 snelstarter af voordat u verder gaat. Zorg dat er ook geen andere gebruiker OO 4.1.7 heeft geopend indien u een systeem voor meerdere gebruikers gebruikt.
Ik ben de enige gebruiker. Ik heb geen shortcut voor OO op mijn desktop staan, niet aan de taakbalk vastgemaakt.
Op mijn desktop staat wel een map met Open Office installatie files, als ik die map wil verwijderen krijg ik de melding
U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren. U dient door Desktop-1V37483\Smit gemachtigd te worden om wijzigingen aan deze map te kunnen aanbrengen.
Ik ben echter aangemeld als administrator.

Ik zie in dit topic wel een reactie op een soortgelijke melding, maar ik begrijp de aangereikte oplossing niet.
Graag advies in begrijpelijke taal :-)
Windows 10, Open Office Versie 4.1.7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Probleem met verwijderen

Bericht door RPG »

ApacheOffice start standaard de snelstarter op. Dat betekent dat het programma altijd werkt. Je moet de snelstarter uitschakelen en dan is AO te verwijderen.

De snelstarter kun je meestal vinden rechtsonder in het windows scherm. In dat deel waar ook andere programma's staan die op achtergrond werken.

In installatie 1.7 (Toon onderwerp) • OpenOffice.org wordt het op twee manieren beschreven.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
smitc
Berichten: 3
Lid geworden op: ma apr 20, 2020 6:43 pm

Re: Probleem met verwijderen: succes

Bericht door smitc »

Hallo,

Alvast veel dank voor je snelle reactie.
In OO staat de snelstart echter al uitgevinkt en ik zie bij Verborgen pictogrammen in de taakbalk geen verwijzing naar OO.
OO staat ook niet bij de apps die automatisch opstarten in Win 10 (Instellingen, Apps, Opstarten)

Maar toevallig wel succes via deze route:
In Win 10 Instellingen, Apps, Apps en onderdelen. In plaats van Verwijderen gekozen voor Wijzigen.
Toen kwam de installer in beeld met de optie verwijderen en dat lukte.

Vreemd dat het niet via Verwijderen lukte, maar goed ik ben er uit en misschien helpt dit anderen ook.

Els
Laatst gewijzigd door smitc op ma apr 20, 2020 8:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Windows 10, Open Office Versie 4.1.7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Probleem met verwijderen

Bericht door RPG »

Voor het probleem met AO heb ik de oplossing aangedragen. Voor het probleem met Windows weet ik geen oplossing daar ik al geruime geen Windows meer gebruik maar het lijkt mij een rechten probleem.
smitc schreef:In OO staat de snelstart echter al uitgevinkt en ik zie bij Verborgen pictogrammen in de taakbalk geen verwijzing naar OO.
In je eerste bericht maak je duidelijk dat de snelstarter aanstaat. Zie het citaat
smitc schreef:Sluit OpenOffice 4.1.7 en de OO 4.1.7 snelstarter af voordat u verder gaat. Zorg dat er ook geen andere gebruiker OO 4.1.7 heeft geopend indien u een systeem voor meerdere gebruikers gebruikt.
.

Neem gewoon even de tijd om alles uit te werken. Meestal worden we overdonderd door deze zaken en het kost toch even de tijd om de bewoordingen te begrijpen. Voor een handige computer gebruiker kan het ook wel gestopt worden via: Control-alt-DEL ( als ik het goed onthouden hebt). Zoek dan het programma soffice op sluit het af.

Als je niet handig met Windows bent dan is het misschien wel verstandig is om iemand te vragen in de echte wereld daar het mogelijk een probleem van AO is en van Windows.

Het kan ook verstandig zijn om de computer af en toe an en uit te zetten. Dat lost soms ook problemen op.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
smitc
Berichten: 3
Lid geworden op: ma apr 20, 2020 6:43 pm

Re: Probleem met verwijderen

Bericht door smitc »

Hallo

Zie mijn andere bericht, het is inmiddels gelukt via
Windows 10 Instellingen=> Apps=> Apps en Onderdelen, OpenOffice selecteren in de lijst, Kiezen voor Wijzigen (dus niet voor verwijderen) en daarna in de installatie shield wel kiezen voor Verwijderen
Maar nogmaals dank voor je hulp

Els
Windows 10, Open Office Versie 4.1.7
Gebruikersavatar
DiGro
Berichten: 86
Lid geworden op: wo mei 13, 2009 4:57 pm
Locatie: Hoorn NH

Re: Probleem met verwijderen

Bericht door DiGro »

Els,

fijn dat het toch gelukt is. :super:

Normaal gesproken lukt het mij altijd zonder problemen via
Windows 10 Instellingen => Apps => Apps en Onderdelen ==> OpenOffice selecteren in de lijst ==> Verwijderen)
Daarna kun je de map met Installation Files op het Bureaublad van die versie gewoon weggooien ( Shift+Delete)

De andere optie Wijzigen doet in feite precies hetzelfde, maar dan 1 stapje verder in het installatieprogramma van AOO zelf.
DiGro

----------------------------------------------------
Windows 11 en AOO 4.1.15
Gescand door Ziggo Safe Online (F-Secure)
Plaats reactie