Unattended installatie middels scripting

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
JohanvanderWielen
Berichten: 3
Lid geworden op: do sep 27, 2018 10:02 am

Unattended installatie middels scripting

Bericht door JohanvanderWielen »

Hallo (op dit mooie en uitgebreide forum),
Ik ben opzoek naar een mogelijkheid om OpenOffice volledig unattended en remote te installeren vanuit een installatie script (Powerscript, of DOS script) waarin meerdere applicaties achterelkaar geïnstalleerd worden.
Ook zou ik graag in het script onderscheid willen maken in de 2 talen (Frans en Nederlands) die afhankelijk waar de machine staat ingesteld wordt.
  • Is een unatended setup mogelijk met OpenOffice 4.1.5 ?
  • Kunnen met de unatended setup extra installatie parameters meegegeven worden
  • Is er informatie beschikbaar over register settings of INI/XLM setting waarmee de applicatie werkt ?


We werken met Windows 10 IoT (de embedded variant van Windows 10) en het gaat over meerdere systemen in Nederland en België.
De systemen hangen niet aan een open Internet verbinding maar zijn verbonden via een IPSec verbinding in een VPN en door ons benaderbaar.

Alvast bedankt voor jullie reactie! :super:

Johan
Windows 10 IoT
Openoffice 4.1.5
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Unattended installatie middels scripting

Bericht door RPG »

Ik zou eerst maar eens kijken of OpenOffice wel wil werken op zulke apparaten. Als het wel wil werken op zulke apparaten en ik ben de enigste die antwoord geeft zou ik maar naar het Engelse forum gaan. Mogelijk hebben mensen daar meer kennis over het probleem.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Unattended installatie middels scripting

Bericht door floris v »

Welkom op ons rustige forum. Zoals RPG al aangeeft, is er niet veel kans dat je hier een serieus antwoord krijgt op je vraag. Er zijn gewoon nauwelijks mensen die geen Engels kunnen lezen maar wel heel goed zijn in dit soort technische dingen. Verder komen er op dit en het Engelse forum geen ontwikkelaars (op de ontwikkelaars na die het leuk vinden op dit forum rond te hangen). Het is gebruikers voor gebruikers. Je kunt cornouws een privébericht sturen, hij is dacht ik wel aardig ingevoerd in dit soort zaken, maar erg vaak zie ik hem hier niet, dus je moet hem porren.
Je zou de ontwikkelaars kunnen vragen, dan moet je op de mailing lists zijn.
Op het Engelse forum staat wel een tutorial voor een silent install, en volgens de reacties werkt die nog t/m versie 4.1.3. Dus waarom niet voor 4.1.5? Ik vermoed dat je een van de eersten bent met deze vraag, ook op het Engels forum, dus als je tijd hebt om het te proberen, gewoon doen en dan ons laten weten of het lukt.

Als Engels niet je ding is, kan ik de vraag wel doorsturen. Laat dat dan wel even weten. ;)
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
JohanvanderWielen
Berichten: 3
Lid geworden op: do sep 27, 2018 10:02 am

Re: Unattended installatie middels scripting

Bericht door JohanvanderWielen »

Hallo Romke en Floris, bedankt voor jullie reactie.
We hebben OpenOffice momenteel al op verschillende systemen met Windows 10 IoT LTSB 2016 draaien bij en grote retailer in Nederland en Belgie, dit werkt heel goed.
Ik zal de vraag nog even op het Engelse forum neerleggen, kijken of er iemand reageert.
Maar misschien kom ik er zelf ook uit met behulp van de tutorial.

Als ik er meer over weet dan meldt ik mij.
Groeten Johan. :super:
Windows 10 IoT
Openoffice 4.1.5
JohanvanderWielen
Berichten: 3
Lid geworden op: do sep 27, 2018 10:02 am

Re: Unattended installatie middels scripting

Bericht door JohanvanderWielen »

Hi, het unattended installeren is gelukt. ook het vanuit een script aanpassen van de applicatietaal is gelukt!!

- Unattended installatie via msiexec.exe /package openoffice415.msi /quiet
- Voor de taal instelling installeer ik beide taalpaketten en vervolgens rename ik het bestand C:\Program Files (x86)\Openoffice 4\share\registery\langpack-nl.xcd naar een willekeurige ander naam. Vervolgens start de applicatie op in het frans. Als ik het bestand C:\Program Files (x86)\Openoffice 4\share\registery\langpack-fr.xcd rename dan start de applicatie in het nederlands op. Dus de gene die blijft staan als .xcd in die taal start de applicatie dan op.

Het was even zoeken, maar toch gevonden :-)

Groeten Johan
Windows 10 IoT
Openoffice 4.1.5
Plaats reactie