Problemen met OO4.1.5 Base macro's en Windows 10

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
GRem
Berichten: 1
Lid geworden op: do aug 16, 2018 9:01 pm

Problemen met OO4.1.5 Base macro's en Windows 10

Bericht door GRem »

Hallo allemaal,

Ik kreeg problemen met het aanpassen van de macro's van mijn Base programma. Zodra ik probeerde om een aanpassing te maken aan een macro crashte het programma onmiddellijk. Ik had nog niet eerder dit probleem gehad en omdat het bij alle macro's gebeurde ben ik buiten Open Office gaan zoeken.
De avond ervoor was er namelijk een update geweest van Windows 10.
Mijn laptop draait met Windows 10 Enterprise versie 1803
De laatste update van 15-8-2018 had versie nummer KB434909
Ik heb deze laatste update verwijderd en daarmee was mijn probleem met Open Office met het aanpassen van macro's opgelost !
Toen Windows dezelfde update weer geïnstalleerd had de volgende dag kreeg ik weer dezelfde problemen.

Uiteraard is dit een korte termijn oplossing want ik kan Windows en/of Open Office niet aanpassen, wordt hopelijk wel vervolgd.

m.v.g. GRem
Windows 10
Open Office 4.1.5
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Problemen met OO4.1.5 Base macro's en Windows 10

Bericht door RPG »

Op het Engelse forum worden herhaaldelijk problemen beschreven die ontstaan zijn na een Windows 10 update. Wat ik nu lees, is dat Windows Defender problemen maakt over het toestaan van programma's. Het zou kunnen zijn dat Apache OpenOffice duidelijk toegestaan moet worden voor het systeem in dit geval Windows defender.

Ik haal dat uit deze link
[Solved] OpenOffice Calc Crashes after W10 update (View topic) • Apache OpenOffice Community Forum

De volgende link is een verdere verwijzing:
Add Protected Folders to Controlled Folder Access in Windows 10 | Windows 10 Tutorials

Je kunt misschien nu ook gerichter zoeken op Window forum. Ik gebruik allang geen Windows meer dus weet geen details.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie