Base-bestanden gaan niet meer open

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
Peterlein
Berichten: 6
Lid geworden op: wo aug 01, 2018 11:58 am

Base-bestanden gaan niet meer open

Bericht door Peterlein »

Hallo, ik heet Peter en ik ben zeer blij jullie forum te hebben gevonden want ik zit met een probleem :

Ik heb mij een nieuwe laptop aangeschaft en zorgvuldig allerlei bestanden via usb-stick overgezet op deze nieuwe laptop. Laatste versie van OpenOffice geïnstalleerd en tot dan geen probleem.

Ik wil nu mijn Base-bestand openen, maar dit lukt niet => JRE dient te worden geÏnstalleerd ! Heb ik gedaan vanaf de webpagina van Java.

Probeer ik opnieuw, zelfde melding ! Deïnstallatie van JRE en opnieuw geïnstalleerd => geen verbetering merkbaar. In opties gecheckt of ik iets diende aan te vinken of zo, wat het geval is, maar als ik de JRE wil koppelen, kan JRE op mijn laptop niet te vinden ????

Dit is wat OpenOffice mij als antwoord geeft als ik een bestand wil openen :

'OpenOffice vereist een Java runtime environment (JRE) om deze taak uit te voeren. Installeer een JRE en herstart OpenOffice.'

Wat ik dus heb gedaan en geen verandering heeft teweeggebracht.

Als je bij dat vorige antwoord op ok drukt, krijg je nog bijkomende informatie van wat er scheelt :

'De verbinding met de gegevensbron "Stripverhalen" kon niet tot stand gebracht worden.
Er werd geen JAVA-installatie gevonden. Controleer uw installatie.'

Weet dat ik geen kei ben in computer, eerder een gewone gebruiker.

Dank voor jullie hulp !

Cheers, Peter.
OpenOffice 4.1.5.
64-bits besturingssysteem, x64-processor
Windows 10
merlijn
Berichten: 25
Lid geworden op: do mei 31, 2018 11:14 am

Re: Base-bestanden gaan niet meer open

Bericht door merlijn »

Ik vermoed dat je de 64-bit versie van Java hebt geïnstalleerd.
OpenOffice voor Windows is een 32 bit toepassing en als Java nodig is, dan moet dat de 32-bit versie zijn, ook op 64-bit systemen.

https://www.java.com/nl/download/manual.jsp
Kies Windows Offline

(Na installatie van de 32-bit versie kun je de eerder geïnstalleerde 64-bit versie gewoon laten staan).
AOO 4.1.6 Win 10 x64
Peterlein
Berichten: 6
Lid geworden op: wo aug 01, 2018 11:58 am

Re: Base-bestanden gaan niet meer open

Bericht door Peterlein »

Hallo Merlijn,

Dank je voor je suggestie. Ik heb onmiddellijk de juiste stappen ondernomen en nu zonder problemen bestand kunnen openen. :D :D

Prettige dag verder, Peter.
OpenOffice 4.1.5.
64-bits besturingssysteem, x64-processor
Windows 10
Plaats reactie