printer hapert

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
acebabe
Berichten: 7
Lid geworden op: di jul 03, 2018 2:05 pm

printer hapert

Bericht door acebabe »

Na update van windows 10 geeft de printer bij open office blanco paginaś.
Inmiddels heb ik de printer een paar maal opnieuw geinstalleerd, de driver opnieuw geinstalleerd en ook open office verwijderd en vervangen door de laatste versie.
Nog steeds blanco. Wel merk ik nu toevallig dat hij teksten in kleur wel uitprint. Dus alleen zwart niet. Hoe kan dat?
OpenOffice 4.1.2 windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: printer hapert

Bericht door RPG »

acebabe schreef: Wel merk ik nu toevallig dat hij teksten in kleur wel uitprint. Dus alleen zwart niet. Hoe kan dat?
Ik zou er toch vanuit gaan dat de zwarte patroon mogelijk leeg is. Meestal is het mogelijk om allerlei test pagina's te printen. Soms is daar ook een onderdeel bij enkel en alleen in het zwart.

Het is ook zo dat na een Windows 10 update er regelmatig print problemen zijn met OpenOffice maar dan moeten andere programma wel goed printen bijvoorbeeld kladblok.

printer weigert na windows update Lees de link na dat je er van overtuigd hebt dat de inkt patroon niet leeg is. Het wil nog wel eens voorkomen dat de printer zo is ingesteld dat de kleuren gebruikt worden om zwart te maken en niet de zwarte inktpatroon.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
acebabe
Berichten: 7
Lid geworden op: di jul 03, 2018 2:05 pm

Re: printer hapert

Bericht door acebabe »

Voordat de update van windows 10 werd geinstalleerd printte hij prima. Vanuit mijn andere computer doet de printer het ook prima.
OpenOffice 4.1.2 windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: printer hapert

Bericht door RPG »

Hoe vaak print je iets uit?
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
acebabe
Berichten: 7
Lid geworden op: di jul 03, 2018 2:05 pm

Re: printer hapert

Bericht door acebabe »

regelmatig vanuit beide computers
OpenOffice 4.1.2 windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: printer hapert

Bericht door RPG »

Als je regelmatig print is het te proberen om het advies in de andere draad op te volgens mitsdien je zwarte patroon niet leeg is.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
acebabe
Berichten: 7
Lid geworden op: di jul 03, 2018 2:05 pm

Re: printer hapert

Bericht door acebabe »

het lijk wel of niemand leest wat ik schrijf. Ik heb verscheidene malen de printer opnieuw geinstalleerd, de driver opnieuw geinstalleerd en open office opnieuw geinstalleerd.
De problemen blijven na de laatste windows update. Vreemd genoeg print hij wel kleuren. Vanuit mijn andere computer print de printer alles prima. Het ligt dus niet aan een lege cartridge of zo. Bovendien zie je een schermpje met info over de cartridges en als er een bijna leeg zou zijn geeft de printer dat aan. Bovendien kun je dan nog een aantal pagina's printen.
Dus: waarom print hij geen zwarte letters vanuit open office?
OpenOffice 4.1.2 windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: printer hapert

Bericht door RPG »

Ik lees wel degelijk jouw berichten. De vraag is waar je de printerdriver vandaan haalt? Ik denk dat het niet de officiële printer driver is. Ik denk dat je het andere advies moet opvolgen omdat je het waarschijnlijk niet kunt. Er is hier waarschijnlijk niemand die voldoende Windows 10 ervaring heeft om jouw te helpen. Ik gebruik al sinds ongeveer 2003 alleen Linux.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: printer hapert

Bericht door RPG »

Wat mij ook door het hoofd schiet is het vernieuwen van het gebruikers profiel.

Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie


Voor het geval je toch wil overstappen naar LibreOffice

Welke versie van LibreOffice
Laad LibreOffice van Download LibreOffice | LibreOffice - Free Office Suite - Fun Project - Fantastic People. Lees de pagina goed en maak een keuze welke versie het best mogelijk voor je past. LibreOffice verandert heel frequent de downloads. Soms houden ze bijna hetzelfde nummer. Onderaan de pagina staan verschillende mogelijkheden. Door op die links te klikken krijg je ook de detail nummers.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
acebabe
Berichten: 7
Lid geworden op: di jul 03, 2018 2:05 pm

Re: printer hapert

Bericht door acebabe »

Dank voor de attentie. Ik heb de driver via de site van canon geinstalleerd en later via een link die ik van canon heb gekregen.
Wat betreft het gebruikersprofiel: ik heb geen idee wat OOo is en hoe ik mijn gebruikersprofiel moet vernieuwen.
Is dat het gebruikersprofiel van de computer of van Open Office?
Libre office heb ik trouwens ook geinstalleerd, maar die print ook niet.
OpenOffice 4.1.2 windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: printer hapert

Bericht door RPG »

acebabe schreef: Ik heb de driver via de site van canon geinstalleerd en later via een link die ik van canon heb gekregen.
Dat lijkt mij goed.
acebabe schreef:Wat betreft het gebruikersprofiel: ik heb geen idee wat OOo is en hoe ik mijn gebruikersprofiel moet vernieuwen.
OOo staat Voot OpenOffice. Je moet de link volgen
acebabe schreef:Libre office heb ik trouwens ook geïnstalleerd, maar die print ook niet.
Volgens alle berichten die ik lees op het Engelse forum heeft LibreOffice niet het probleem dat de printer niet doet na een update van Windows10. Dat zou er ook op kunnen wijzen dat het probleem ergens op jouw computer is.

Dus ik zou eerst eens goed gaan testen met kladblok en kijken of ik een tekst zowel in kleur en zwart kan printen. Kies een enkele kleur bijvoorbeeld blauwe letters en laat die in kleur en zwart afdrukken. Eventueel grijstinten.

Het kan ook zo zijn dat je de printer instellingen zo gekozen zijn dat ze alles wel goed werkt op de ene computer en niet op de andere.

Meters zeggen weinig want als je de zelfde printer gebruikt op twee computers kan het waarschijnlijk niet bij gehouden worden. Inkt-stand-meters werken niet op de zelfde manier zo als de benzine-stand-meter in de auto. De benzine-stand-meter meet de echte stand op welke manier dan ook. De ink-stand-meter is meestal een berekening. Uit vroegere tijden kan ik mij herinneren dat de meter standen nog wel eens gewist konden worden. Ik heb geen idee hoe

Als je veel print is het aanschaffen van een nieuwe patroon te overwegen want het scheelt een hoop test tijd. De patroon is later altijd nog te gebruiken.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
acebabe
Berichten: 7
Lid geworden op: di jul 03, 2018 2:05 pm

Re: printer hapert

Bericht door acebabe »

zoals gezegd: ook vanaf deze laptop print hij alles keurig in kleur en zwart. Alleen niet bij open office.
Moet ik nu het gebruikersprofiel van de computer of van open office veranderen?
Ik kan het met jullie aanwijzingen niet vinden.
OpenOffice 4.1.2 windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: printer hapert

Bericht door RPG »

acebabe schreef:Alleen niet bij open office
En ook bij LibreOffice niet zo als je schreef.

acebabe schreef:Moet ik nu het gebruikersprofiel van de computer of van open office veranderen?
Ik kan het met jullie aanwijzingen niet vinden.
Het is het gebruikers profiel van OpenOffice en het staat op jouw computer. Het staat in een verborgen map waarvan ik niet weet hoe dat zichtbaar gemaakt kan worden onder windows 10.

Als je LibreOffice geinstalleerd hebt na deze problemen dan moet het printen met libreOffice geen problemen opleveren. Op het Engelse forum wordt gezegd dat de update problemen alleen voorkomen met Apache Office. Dit schijnt te komen doordat ApacheOffice 32 bits is. LibreOffice wordt meestal geinstalleerd in een versie die past bij het systeem. Dus als het systeem 64 bits is dan wordt meestal ook de 64 bits versie geinstalleerd van LibreOffice. Ik weet niet of een 32 bits versie van LibreOffice een probleem geeft.

Als de teller op een computer aangeeft dat de patroon leeg is dan is die voor die computer leeg. Voor een andere computer hoeft de teller niet leeg te zijn. Dan kan al die verschillen geven. Die tellers werken vooral bij goedkope printers en niet bij dure printers.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: printer hapert

Bericht door RPG »

Dit soort problemen zijn moeilijk om op te lossen. Ik heb op het Engelse forum gezocht naar soortgelijke problemen.

[quote="RooryOF]Some previous reports of such a problem were solved by disconnecting and uninstalling the printer; rebooting the computer then connecting and powering on the printer so that it was redetected and reinstalled by Win 10. Also, it is worth checking with the printer manufacturer's site that you are using the latest drivers for that printer - sometimes Windows uses a generic or earlier driver that does not suit well.[/quote]

Het verhaal van een lege patroon staat hier lees vooral het laatste bericht.
[Solved] Printer Prints only blank pages in OpenOffice 4.1.4

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie