printer weigert na windows update

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
acebabe
Berichten: 7
Lid geworden op: di jul 03, 2018 2:05 pm

printer weigert na windows update

Bericht door acebabe »

Na de laatste update van windows 10 print mijn printer alles behalve een open office document.
Microsoft wil mij niet helpen omdat ik een dag te laat ben!
Hoe los ik dit op?
OpenOffice 4.1.2 windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: printer weigert na windows update

Bericht door RPG »

Op het Engelse forum komt deze vraag ook regelmatig aan de orde. De oplossing schijnt te zijn: Bij de fabrikant van de printer een recente printer driver ophalen. Nadat de printer driver is geïnstalleerd de computer herstarten.

LibreOffice
LibreOffice schijnt niet dat probleem te hebben. LibreOffice kan het zelfde als ApacheOffice. In het gebruik merk je weinig verschil.

Exporteren als PDF
Wanneer je weinig print is te overwegen het document naar een PDF te exporteren en het dan uit te printen.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: printer weigert na windows update

Bericht door RPG »

RPG schreef:Bij de fabrikant van de printer een recente printer driver ophalen. Nadat de printer driver is geïnstalleerd de computer herstarten.
Ik bedoel hierbij dat je op de site van de fabrikant van de printer een goede goede printer driver moet ophalen. Soms is dat even zoeken. Ook weet ik niet of dat voor iedereen is weggelegd.

In de tijd dat ik regelmatig oude computers voor mensen weer werkbaar maakte gebruikte ik dvd's van DriverPack Solution | Download free driver update software. Ik weet niet of dat aan te raden is voor computer leken want het plaatst ook wat extra op de computer en ik heb het nooit geprobeerd op een windows 10 computer.

Voor computer-leken zou ik gaan voor:
*) LibreOffice
*) Kijken of een PDF printer driver werkt.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie