[Opgelost] Apache Open Office installeren in Elementary OS

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
TangoSteph
Berichten: 5
Lid geworden op: vr feb 16, 2018 6:18 pm

[Opgelost] Apache Open Office installeren in Elementary OS

Bericht door TangoSteph »

Dag iedereen,

Weer een nieuw lid, Dus ook weer een kans dat mijn vraag reeds gesteld is. Sorry dan. Ik heb gezocht en niet gevonden...

Mijn vraag dus: Ik heb op een oudere laptop Elementary OS Loki geïnstalleerd. Nu zou ik daar ook Apache Open Office 4.1.5 op willen installeren. Ik dacht dus, gewoon downloaden en installeren. Spijtig genoeg werkt het zo niet en is mijn kennis ontoereikend (zeg maar nihil) om deze installatie voor elkaar te krijgen.

Ik ben dus een leek en zoek een duidelijke, nederlandstalige uitleg voor deze installatie...

Hopelijk kan ik die hier vinden...

Thxs

TangoSteph
Laatst gewijzigd door RPG op zo feb 18, 2018 11:23 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aangemerkt als opgelost
Elementary OS 0.4.1 Loki (64bit)
Gebouwd op "Ubuntu 16.04.3 LTS"
Linux 4.13.0-32-generic
Apache OpenOffice 4.1.5 Linux x86-64 nl
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Apache Open Office installeren in Elementary OS LOKI

Bericht door RPG »

Is er al niet standaard LibreOffice geïnstalleerd?

Op de meeste afgeleide versies van Ubuntu wordt standaard al LibreOffice geïnstalleerd. Je moet toch een hele goede reden hebben wil je met zo'n afwijkende Linux versie willen werken. Speciaal als zoiets eenvoudigs als het installeren van OpenOffice al problemen op levert. Wanneer je doorwilt gaan met OpenOffice op het gewenste OS zou ik het vragen op een Ubuntu forum.

En voor de duidelijk er is weinig verschil tussen OpenOffice en LibreOffice.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
TangoSteph
Berichten: 5
Lid geworden op: vr feb 16, 2018 6:18 pm

Re: Apache Open Office installeren in Elementary OS LOKI

Bericht door TangoSteph »