nieuwe versie start niet op de MacBook Pro "is geen Apple"

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
Lorca47
Berichten: 13
Lid geworden op: vr sep 22, 2017 11:09 am

nieuwe versie start niet op de MacBook Pro "is geen Apple"

Bericht door Lorca47 »

L.S.,
ik heb nét de nieuwste versie van AOO geïnstalleerd. Maar deze weigert nu te starten. Mijn MacBook Pro geeft aan dat het een programma is dat niet van Apple afkomstig is, dus niet geautoriseerd om op te starten.
Hoe los ik dit op? Hoe autoriseer ik dit programma?
Bij voorbaar vriendelijk dank voor de hulp, Lorca47.
Ik werk met OpenOffice 4.1.3 op een MacBook Pro met Mac OS Sierra versie 10.12.6.
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: nieuwe versie start niet op de MacBook Pro "is geen Appl

Bericht door eremmel »

Ik heb zelf geen Mac, maar een belangrijke vraag is waar heb je OpenOffice vandaan gehaald? Het beste is hier onderaan rechts op de forum pagina klikken op 'Download Apache OpenOffice'. Iedereen mag OpenOffice aanbieden (open source) maar niet iedereen is even betrouwbaar.

Na het selecteren van de versie en taal wordt je doorgestuurd naar https://sourceforge.net/.... daar moet je niets aanklikken, maar wachten totdat het downloaden begint.
Op de pagina Installation guides kun je installatie instructies vinden. Daar staat ook de volgende opmerking Apache OpenOffice 4.x versions will be flagged by the new Gatekeeper facility in OS X Mountain Lion. Daar heb je waarschijnlijk last van. Er wordt verwezen naar apple support onderwerp HT202491.

Succes, Erik
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Lorca47
Berichten: 13
Lid geworden op: vr sep 22, 2017 11:09 am

Re: nieuwe versie start niet op de MacBook Pro "is geen Appl

Bericht door Lorca47 »

Erik,

ik ben er inmiddels tóch uit gekomen via internet:

Een nieuwe versie van AOO opent niet zomaar omdat het geen Apple=programma is.

OPLOSSING:
Ga dan in de finder naar het programma; houd de ctrl-toets ingedrukt en druk de rechter muistoets in op het programma om ‘open’ aan te klikken. Het programma opent dan na lange tijd (!). Dit alles hoeft maar éénmalig. Daarna kun je gewoon op het programma dubbelklikken om het te openen!

Lorca47
Ik werk met OpenOffice 4.1.3 op een MacBook Pro met Mac OS Sierra versie 10.12.6.
salij
Berichten: 3
Lid geworden op: zo dec 29, 2019 4:00 pm

Re: nieuwe versie start niet op de MacBook Pro "is geen Appl

Bericht door salij »

Fantastische oplossing. Lang moeten zoeken naar oplossing.Het werkt weer.Bedankt
OpenOffice 3.1 met MacOs 104
salij
Berichten: 3
Lid geworden op: zo dec 29, 2019 4:00 pm

Re: nieuwe versie start niet op de MacBook Pro "is geen Appl

Bericht door salij »

Ik had 29.12.19 OpenOffice via de methode van Erik gedaan en het werkte.(Ctrl toets ingedrukt houden en rechts klikken op programma)
Maar na weer een update van Apple is OpenOffice weer verdwenen en werkt de methode Erik ook niet meer.
Wie heeft de oplossing om toch OpenOffice op iMac met Catalina te krijgen.
OpenOffice 3.1 met MacOs 104
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: nieuwe versie start niet op de MacBook Pro "is geen Appl

Bericht door RPG »

Misschien staat de oplossing in de releasenotes voor versie 4.1.7
AOO 4.1.7 Release Notes (Dutch) - Apache OpenOffice Community - Apache Software Foundation. Ik weet niet welke versie je gebruikt van ApacheOffice en van Apple.


Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
salij
Berichten: 3
Lid geworden op: zo dec 29, 2019 4:00 pm

Re: nieuwe versie start niet op de MacBook Pro "is geen Appl

Bericht door salij »

Ik ben het blijven proberen. Op het moment dat de download net klaar was, meteen de ctrl ingedrukt en gehouden en daarna rechts geklikt en ja, ja het werkt weer en staat er op. Apple, zijn wel een stelletje klieren om het bij elke update er af te halen.
OpenOffice 3.1 met MacOs 104
Plaats reactie