Spelling controle

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
bigbertje
Berichten: 3
Lid geworden op: wo dec 13, 2017 7:53 pm

Spelling controle

Bericht door bigbertje »

Sinds gisteren doet de spelling controle niet meer, krijg bij elke woord die ik goed heb geschreven. De taal is goed ingesteld nederlands (NL), wat me wel opvalt is dat als je "extra" selecteer en daarna "taal" staat op gegeven moment in rijtje "franse spellingwoordenboek...."volgens mij hoort dat niet.

Hoe kan ik dit oplossen, gaarne simpele uitleg, ben niet zo thuis in computer wereld.

Groetjes en alvast bedankt voor de tips

Bert
Windows 10, OpenOffice 4.1.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Spelling controle

Bericht door RPG »

De vraag rijst of je iets veranderd hebt in de algemene instellingen?

Mijn eerste gedachte is kijk eens of je de algemene instelling weer terug kunt brengen Naar Nederlands. Doe dat op de volgende manier
menu --> Extra --> Opties
dan in de Popup
TaalInstellingen --> Talen
Kies daar voor : Nederlands in het vak voor de Westerse talen.

Met hoeveel documenten heb je problemen. Plaats hier eventueel een probleem document.

Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
bigbertje
Berichten: 3
Lid geworden op: wo dec 13, 2017 7:53 pm

Re: Spelling controle

Bericht door bigbertje »

Hallo Romke

Ik heb de instellingen allemaal na gekeken en heb samen met mijn broertje (die verstand heeft van computers) overnieuw opgezet. Ondanks dat blijft het probleem het zelfde. Alle oude documenten die ik al had opgeslagen eerder, hebben ook de zelfde problemen. Dit is nog nooit geweest. Het is nu wel heel erg lastig om een sollicitatiebrief of zo in OpenOffice te maken.

Ik zal even een korte document toevoegen, misschien dat je daarin kunt zien wat probleem is.

Alvast bedankt voor je hulp.

Groetjes Bert
Bijlagen
probleem openoffice.odt
(8.98 KiB) 230 keer gedownload
Windows 10, OpenOffice 4.1.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Spelling controle

Bericht door RPG »

Verander ook het gebruikers profiel zoals boven aangegeven. En kijk daarna nog eens. Ik zie geen probleem.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
bigbertje
Berichten: 3
Lid geworden op: wo dec 13, 2017 7:53 pm

Re: Spelling controle

Bericht door bigbertje »

Bedankt ik zal dit even morgen regelen.
Windows 10, OpenOffice 4.1.4
Plaats reactie