Bestanden openen niet

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
sara
Berichten: 1
Lid geworden op: zo jun 18, 2017 9:45 am

Bestanden openen niet

Bericht door sara »

Hallo :) ,
ik ben sara en ik heb geen word op mijn computer dus ik gebruik openoffice.
Het is best hinderlijk want ik kan de bestanden die ik van anderen doorgestuurd krijg voor schoolprojecten niet openen en voorheen met word konik dat wel.
Dat ik geen word heb is omdat mijn oude computer vol zat met virussen en die is nu aan de reparatie, dus ik gebruik deze reservecomputer.. Maar, precies nu.. het einde van het schooljaar worden
we gewoon gebombeerd met verslagen, werkstukken, projecten en allemaal andere naaiende shit :evil: :crazy: :knock: .. Dus zou iemand enig idee kunnen hebben hoe ik bestanden zou kunnen openen :?: ?

Om precies te zijn: Als ik in mijn mailbox kijk zie ik doorgestuurde bestanden met een relatief kleine grootte.. Ik klik er op want ik wil ze openen.. dan komt er een schermpje tevoorschijn met Kies welke filter u gebruiken wilt
Ik heb er al veel geprobeerd, maar degene die ik heb geprobeerd willen niet openen.. er komt dan een schermpje te staan met: Leesfout.. er kan geen verbinding met het bestand tot stand worden gebracht.. :( :(

WAT MOET IK DOEN!? :crazy:

Saraaaa :D
Openoffice 4.1.0.
Classic, Base, Calc, Draw, Impress, Math, Writer
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Bestanden openen niet

Bericht door RPG »

Hallo

Ik weet niet of er zo snel een oplossing is. Het beste is misschien wel om iemand proberen te vinden in de echte wereld die je kan helpen met een oplossing.

Wanneer het repareren van de originele computer niet te lang duurt is het misschien beter om daar op te wachten omdat mogelijk je bestanden niet goed bewerkt kunnen worden in MSO.

Wat te doen
Sla een te bewerken bestand eerst op in de map Mijn documenten of iets met een andere naam.
Na dat het bestand is opgeslagen kun je misschien het bestand openen en bewerken.
Sla het bewerkte bestand op met een ODF extensie.
Wanneer het bestand op school nodig is sla het dan bovendien op met een Microsoft extensie.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Bestanden openen niet

Bericht door floris v »

Misschien zijn alleen de berichten gedownload en niet de attachments. Probeer, zoals Romke al aangaf, de bestanden eerst op te slaan op de harde schijf van je computer en ze dan te openen. Om wat voor soort bestanden gaat het trouwens?
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie