Keuzeitems onzichtbaar in venster

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
Josmeer
Berichten: 1
Lid geworden op: za mei 13, 2017 1:08 pm

Keuzeitems onzichtbaar in venster

Bericht door Josmeer »

LO 5.3.3 installatie op een Acer E5-575-51SP met Windows 10 levert volgend probleem:
Het doet zich voor bij elk der modules (tekst, presentatie,...).
Bij het kiezen van een item uit de menubalk ( File, Edit,...) wordt enkel een zwart venster getoond. De keuzeopties kunnen wel geselecteerd worden, ook al zijn ze onzichtbaar. Indien de cursor verder bewogen wordt naar een item in het zwarte venster waarbij er een tweede venster geopend wordt, dan zijn de keuze items in dit tweede venster ook onzichtbaar. In het eerste venster worden de items nu wel weergegeven. Met de cursor kan men er terug naar dat eerste venster gaan en een item kiezen is mogelijk.
Uitvoeren als administrator geeft eenzelfde probleem.
Indien het systeem echter opgestart wordt in veilige modus, dan zijn de keuze items wel normaal zichtbaar.
Dezelfde LO versie op een andere Acer (Aspire 7738G) met Windows 7 werkt wel perfect.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Bedankt
Laatst gewijzigd door Josmeer op za mei 13, 2017 5:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
OpenOffice 5.3 op Windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Keuzeitems onzichtbaar in venster

Bericht door RPG »

Hallo

Ik geloof dat ik op het Engelse forum wel af en toe soortgelijke klachten gelezen heb over recente versies van LO. Ik weet niet of het opgelost is.

Ik denk dat terug gaan naar een oude still versie het beste is behalve als je van puzzelen houdt,

Je zou kunnen overwegen om het gebruikersprofiel te vernieuwen. Misschien heeft dat invloed. De versie die je nu hebt is de fresh versie en daar zitten nogal eens fouten in. Je kunt die fouten melden bij LibreOffice. Je kunt ook gaan voor het gebruik van de still versie die heeft minder fouten.

Ik gebruik zelf een versie van openSUSE en die heeft mogelijk nog minder fouten dan de still versie.

Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Keuzeitems onzichtbaar in venster

Bericht door RPG »

Hallo

[Solved] LibreOffice does not display the letters in menus (View topic) • Apache OpenOffice Community Forum

Deze link lijkt over het zelfde te gaan. Daar wordt ook teruggaan naar 5.2.6 aangeraden.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie