[Opgelost] OO start niet op mac

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
Sparo
Berichten: 6
Lid geworden op: za jan 21, 2017 10:02 pm

[Opgelost] OO start niet op mac

Bericht door Sparo »

Hoi
Ik heb een macbook met versie 10.12.2 (nieuw ). Open Office gedownload en na installatie start het programma wel op. Daarna niet meer. In veilige modus start OO 4.1.3 wel op.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen ?
gr.
alex
Laatst gewijzigd door floris v op ma jan 23, 2017 7:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Als opgelost gemarkeerd, floris v, moderator
Open Office op mac 10.12.2
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: OO start niet op mac

Bericht door RPG »

Hallo

Op het Engelse forum vond ik ook enkele keren deze fout.

In AOO 4.1.3 Release Notes - Apache OpenOffice Community - Apache Software Foundation schijnt een oplossing te staan speciaal voor de MAC. Het schijnt ook een probleem van de MAC te zijn.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: OO start niet op mac

Bericht door floris v »

Voor OSX 10.12 Sierra: Open de Finder, rechtsklik op het pictogram van AOO, kies Open uit het menu dat dan verschijnt, en weer op Open in het dialoogvenster. Eventueel moet je dat doen als administrator, dus met gebruikersnaam en wachtwoord van een administrator-account. Bron: https://cwiki.apache.org/confluence/dis ... ormSupport
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Sparo
Berichten: 6
Lid geworden op: za jan 21, 2017 10:02 pm

Re: OO start niet op mac

Bericht door Sparo »

Hoi en dank voor jullie snelle reactie. Beide suggesties (gatekeeper en java) uitgevoerd, maar helaas nog geen positief resultaat. Ik hoop dat jullie nog andere suggesties hebben :-)
gr. Alex
Open Office op mac 10.12.2
Sparo
Berichten: 6
Lid geworden op: za jan 21, 2017 10:02 pm

Re: OO start niet op mac

Bericht door Sparo »

Aangezien ik OO wel kan starten in veilige modus heb ik even gekeken naar de programmas die op de achtergrond starten. Kom alleen finalize app tegen. Zegt jullie dit iets ?
Open Office op mac 10.12.2
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: OO start niet op mac

Bericht door floris v »

Ik heb er eens naar gegoogeld, en dat levert niets concreets op, op één forum wordt een finalize app genoemd die verbinding wil maken met internet, maar volgens een reactie van iemand die ook heeft gegoogeld is dat geen bestaande app maar slaat het misschien op een proces dat een applicatie afsluit. Kun je bij de geïnstalleerde programma's een programma met de naam finalise of finalize vinden?
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Sparo
Berichten: 6
Lid geworden op: za jan 21, 2017 10:02 pm

Re: OO start niet op mac

Bericht door Sparo »

Ik heb finalize verwijderd maar ook dat werkt niet. Opties raken een beetje op........
Open Office op mac 10.12.2
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: OO start niet op mac

Bericht door RPG »

Hallo

Ik zou naar het Engelse forum gaan daar is speciaal een deel voor Mac gebruikers. Ook zijn daar meer Mac gebruikers. Ik heb geen idee daar ik geen Mac heb.

Mac OSX (View forum) • Apache OpenOffice Community Forum

Ik heb het idee dat de vraag herhaaldelijk voor komt dus het is misschien even lezen voor dat je een oplossing tegenkomt.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Sparo
Berichten: 6
Lid geworden op: za jan 21, 2017 10:02 pm

Re: OO start niet op mac

Bericht door Sparo »

Dank voor de tip , na een hoop leeswerk en uitproberen van alle suggesties is het gelukt. :-) erg blij
gr.
alex
Open Office op mac 10.12.2
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: OO start niet op mac

Bericht door eremmel »

Sparo schreef:Dank voor de tip , na een hoop leeswerk en uitproberen van alle suggesties is het gelukt. :-) erg blij
Alex,
Zou je de oplossing die voor jou gewerkt heeft aan je reactie willen toevoegen (of een verwijzing naar het specifieke bericht)? Op deze manier kun jij weer andere Mac gebruikers helpen.
Met vriendelijke groet, Erik
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Sparo
Berichten: 6
Lid geworden op: za jan 21, 2017 10:02 pm

Re: OO start niet op mac

Bericht door Sparo »

Hi Erik, probleem is opgelost door een oplossing genoemd in het Engelstalig forum; systeemvoorkeuren, energiestand ; automatische videokeuze uitzetten.
gr.
alex
Open Office op mac 10.12.2
Plaats reactie