[Opgelost] Een tekst doormailen werkt niet

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
geedoubleyou
Berichten: 3
Lid geworden op: zo nov 20, 2016 5:34 pm

[Opgelost] Een tekst doormailen werkt niet

Bericht door geedoubleyou »

Hallo,

Dit is mijn eerste bericht op dit forum. En ik heb meteen een vraag.
Ik probeer een tekst via email te verzenden. Ik krijg dan de melding "OpenOffice kan geen werkende e-mailconfiguratie vinden. Sla dit document locaal op en voeg het vanuit uw e-mailclient bij" Weet iemand hoe ik tot een werkende e-mailconfiguratie kan komen? Ik gebruik standaard Gmail als mailaccount.
Laatst gewijzigd door floris v op za aug 19, 2017 10:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Als opgelost gemarkeerd, floris v, moderator
OpenOffice 4.1.3 op Windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Een tekst doormailen werkt niet

Bericht door RPG »

Hallo

Heb je zoiets als thunderbird of outlook in gebruik? Als je dat normaal niet gebruik dan is het beter om het te versturen vanuit een een webpagina gemakkelijk

zie:
kan geen e-mail versturen (Toon onderwerp) • OpenOffice.org

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
geedoubleyou
Berichten: 3
Lid geworden op: zo nov 20, 2016 5:34 pm

Re: Een tekst doormailen werkt niet

Bericht door geedoubleyou »

Bedankt voor je reactie RPG, maar ik neem aan dat je niet bedoelt dat ik geen tekst of bestand kan verzenden vanuit OpenOffice?
OpenOffice 4.1.3 op Windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Een tekst doormailen werkt niet

Bericht door RPG »

Hallo

Je geeft geen antwoord op de vraag of je een email programma gebruikt zoals thunderbird!

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Een tekst doormailen werkt niet

Bericht door floris v »

OpenOffice (en LibreOffice) hebben zelf geen mogelijkheden om e-mail te versturen, ze gebruiken daarvoor je standaard e-mailprogramma, bijvoorbeeld Outlook of Thunderbird. Het opent daar dan een venster voor een nieuw bericht met het bestand als bijlage (dat moet je dan wel eerst al eens hebben opgeslagen natuurlijk). Als je dat niet hebt maar gewoon in je browser op de webpagina van bijvoorbeeld gmail of van je internetprovider je mail afhandelt, werkt dat dus niet. Dan moet je het bestand opslaan en dan zelf een mailbericht opstellen en dat bestand als bijlage toevoegen.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
geedoubleyou
Berichten: 3
Lid geworden op: zo nov 20, 2016 5:34 pm

Re: Een tekst doormailen werkt niet

Bericht door geedoubleyou »

Bedankt floris v, het is mij nu geheel duidelijk. Nu snap ik ook de vraag van RGB welk emailprogramma ik gebruik. Ik gebruik gmail, dus dat werkt niet met OOo zo heb ik nu begrepen. Dus ofwel een ander emailprogramma gaan gebruiken ofwel een ander officeprogramma.
floris v en RGB: bedankt voor jullie antwoorden. Alweer iets opgelost!
OpenOffice 4.1.3 op Windows 10
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: Een tekst doormailen werkt niet

Bericht door eremmel »

Het is even puzzelen, maar je kunt eventueel ook mail-merge functionaliteit van Writer gebruiken om een document te e-mailen.
Dit kan voor je een oplossing zijn als je naar een beperkt aantal mensen e-mails stuurt. Als dit geen groep mensen is maak dan per persoon een adressenlijst.

Via Tools -> Options -> Writer -> Mail Merge E-mail (Extra -> Writer -> Standaardbrief E-mail) kun je je gevens invullen om te connecten aan je smtp mail server.

Via menu Tools -> Mail Merge (Extra -> Assistent Standaardbrief) start je de wizard op.

Tip: Bij stap vier vink 'Er dient een aanhef in dit document te staan' uit, dan wordt het document zonder aanhef etc verzonden.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Een tekst doormailen werkt niet

Bericht door floris v »

Ik heb een gmail-account, zelfs een paar gehad, en daarnaast een account bij mijn internetprovider, allemaal in Thunderbird. Daarmee kun je verschillende mailaccounts naast elkaar beheren en de interface is toch net wat makkelijker dan die van een gmail-app in een browserscherm, vind ik.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Ed16111947
Berichten: 2
Lid geworden op: do aug 17, 2017 5:39 pm

Re: Een tekst doormailen werkt niet

Bericht door Ed16111947 »

Windows 10, Webbrowser Google Chrome, mailprogramma Windows Mail.
Ik kan ook niet rechtstreeks mail versturen vanuit Writer dat zou wel heel makkelijk zijn.
OpenOffice vind geen mailprogramma, is er een manier om dit probleem op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Eddy Inghels
Versie OpenOffice 4.1.3
Besturingssysteem Windows 10 Browser Google Chrome Mailprogramma Windows mail
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Een tekst doormailen werkt niet

Bericht door RPG »

Hallo

Als Windows mail een email programma, is wat op jouw computer is geïnstalleerd is dan moet het mogelijk op de zelfde manier werken als met Thunderbird. Ik zou of thunderbird installeren of de aanwijzingen voor thunderbird opvolgen maar dan rekening houden dat je Windows mail gebruikt. Ik heb geen idee wat Windows mail precies is.

Als je Windows mail nog moet installeren dan moet je het naar mijn idee niet doen want het past dan naar mijn gevoel niet in jouw manier van werken.

Je kunt ook een email programma installeren en koppelen aan een webmail adres en het email programma zo instellen dat alles op het net blijft. Als je de gehele draad nog niet gelezen heb zou ik het alsnog doen.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Een tekst doormailen werkt niet

Bericht door floris v »

Als ik het me goed herinner, wordt Windows Mail niet ondersteund door OpenOffice. Je moet een echt e-mailprogramma installeren, zoals Thunderbird, want de mailfunctie in OpenOffice stuurt opdrachten naar het als standaard ingestelde e-mailprogramma om een nieuw berichtvenster te maken met je bestand als bijlage. Met Windows Mail werkt dat kennelijk niet.
Er circuleert een gerucht dat LibreOffice Thunderbird gaat overnemen, dan krijg je wel integratie, maar dat is nog toekomstmuziek.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Ed16111947
Berichten: 2
Lid geworden op: do aug 17, 2017 5:39 pm

Re: Een tekst doormailen werkt niet

Bericht door Ed16111947 »

Ed16111947 schreef:Windows 10, Webbrowser Google Chrome, mailprogramma Windows Mail.
Ik kan ook niet rechtstreeks mail versturen vanuit Writer dat zou wel heel makkelijk zijn.
OpenOffice vind geen mailprogramma, is er een manier om dit probleem op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Eddy Inghels
Het probleem is opgelost ik heb Thunderburt geïnstalleerd nu kan ik wel rechtstreeks mailen vanuit OpenOffice
Bedankt voor de tip.
Versie OpenOffice 4.1.3
Besturingssysteem Windows 10 Browser Google Chrome Mailprogramma Windows mail
Plaats reactie