Taal wordt ineens niet als Nederlands herkend

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
Lian1966
Berichten: 2
Lid geworden op: za nov 14, 2015 5:34 pm

Taal wordt ineens niet als Nederlands herkend

Bericht door Lian1966 »

Ik gebruik Openoffice al een tijdje, heb de laatste nieuwe versie. Sinds gisteren worden de teksten aangezien als Deens, terwijl het Nederlands is. Nu staan al mijn woorden in de documenten met een rode golflijn onderlijnd. Wat kan ik hier aan doen?
OpenOffice 4 op Windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Taal wordt ineens niet als Nederlands herkend

Bericht door RPG »

Hallo

In deze link staat iets over het veranderen van een taal instelling. Ook wordt er gesproken over het veranderen van het gebruikers profiel.

Je kunt ook proberen de taal instelling te veranderen onder opties
menu --> Extra --> Opties.
Daarna onder taal instellingen. Vergeet niet OpenOffice complete te herstarten.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Lian1966
Berichten: 2
Lid geworden op: za nov 14, 2015 5:34 pm

Re: Taal wordt ineens niet als Nederlands herkend

Bericht door Lian1966 »

RPG schreef:Hallo

In deze link staat iets over het veranderen van een taal instelling. Ook wordt er gesproken over het veranderen van het gebruikers profiel.

Je kunt ook proberen de taal instelling te veranderen onder opties
menu --> Extra --> Opties.
Daarna onder taal instellingen. Vergeet niet OpenOffice complete te herstarten.

Romke

De taalinstellingen staan goed, als ik nu met de rechtermuisknop op een woord klik zie ik ook niet meer dat het woord in het Deens is maar gewoon in het Nederlands.
Het gebruikersprofiel veranderen wil niet lukken daar ik, ondanks dat ik de verborgen mappen zichtbaar heb kunnen maken, de juiste map niet kan vinden. Ik heb windows 10.
Ik heb het idee dat mijn probleem met openoffice ontstaan is na een update van Windows.
Ik kom dus nog niet verder.
OpenOffice 4 op Windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Taal wordt ineens niet als Nederlands herkend

Bericht door RPG »

Hallo

Ik weet niet zo direct de oorzaak van het probleem. Blijkbaar heb je een deel van het probleem opgelost. Het kan zijn dat paragrafen nog steeds een andere taal instelling hebben dan Nederlands. Mogelijk kun je dat zien op de status lijn beneden in het venster van OOo.

Je kunt dat vinden in de paragraaf opmaak stijl. Dan tabpagina: lettertype dan onder letterbeeld.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie