Foutmelding na downloaden Libre Office

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
agoddijn
Berichten: 31
Lid geworden op: di sep 08, 2015 7:15 pm

Foutmelding na downloaden Libre Office

Bericht door agoddijn »

Ik gebruik al jaren Open Office, maar ben naar Libre Office overgestapt ivm. een probleem met plaatjes in een Writer-bestand. Libre Office werkte goed, maar ik kreeg het advies om Libre Office te updaten. Er bleek idd een nieuwere versie te zijn: 5.0.3 Die heb ik gedownload, maar bij het installeren op de Mac krijg ik steeds de volgende foutmelding:
Schermafdruk 2015-12-01 13.01.11.png
Ik heb het inmiddels 4x geprobeerd, ook op advies van hier via een andere link gedownload (de still versie, al weet ik niet wat dat betekent), maar het helpt niet. Steeds deze foutmelding. Ik heb Open Office er nog wel opstaan, dus ben niet geheel onthand, maar wil graag in Libre Office verder gaan werken aan mijn eBook wat beter omgaat met de plaatjes dan AOO, al is dat probleem nog niet opgelost.

Wie weet raad met het downloaden van LO?

Jala
Open Office 4.1.1 op MacBook Pro
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Foutmelding na downloaden Libre Office

Bericht door RPG »

Hallo

De fout gaat mogelijk over dit onderwerp

https://support.apple.com/nl-nl/HT202491

De Fresh versie heeft meer kansen op fouten dan de still versie.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Foutmelding na downloaden Libre Office

Bericht door floris v »

Het gedownloade bestand zou de extensie .dmg moeten hebben, en niet .app. Ik zou trouwens de stabielere 4.zoveel nemen en niet 5.zoveel, al heb ik die ook en heb ik er nog geen problemen mee gehad.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
agoddijn
Berichten: 31
Lid geworden op: di sep 08, 2015 7:15 pm

Re: Foutmelding na downloaden Libre Office

Bericht door agoddijn »

floris v schreef:Het gedownloade bestand zou de extensie .dmg moeten hebben, en niet .app. Ik zou trouwens de stabielere 4.zoveel nemen en niet 5.zoveel, al heb ik die ook en heb ik er nog geen problemen mee gehad.

Het download-bestand had de uitgang .dmg en ik heb de still versie gekozen van jouw(?) download link. Romke haaft een link gegeven waar iets in staat waar ik wel wat aan heb. Dat ga ik nu even goed lezen en toepassen. Wordt vervolgd!

Jala
Open Office 4.1.1 op MacBook Pro
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Foutmelding na downloaden Libre Office

Bericht door RPG »

Hallo

Ik denk dat het beste is om je voorlopig te concentreren op je kern probleem: het maken van een PDF. Het downloaden van de nieuwste versie wat ik aanrade was op zichzelf een goed idee maar stuit op dit moment op een probleem. Ook in een oudere versie van LibreOffice kun je bestanden waarschijnlijk voldoende optimaliseren voor een PDF. Bij optimaliseren denk ik in dit geval aan kleiner maken van foto's. Bijvoorbeeld geen 10 MB maar 1MB. Vragen hierover in een aparte draad.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie