Instalatie op MAC

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
Sabinekersten
Berichten: 2
Lid geworden op: di nov 03, 2015 10:23 am

Instalatie op MAC

Bericht door Sabinekersten »

Ik probeer open office te downloaden, nu krijg ik steeds een melding dat hij niet gedownload kan worden omdat hij niet via de appstore gedownload is.
Ik heb mijn instellingen zo staan dat ik in principe alles kan downloaden ongeacht vertrouwde site of niet.
Hoe kan dit?

Dit is de melding die ik krijg:
Uw beveiligingsinstellingen staan zodanig ingesteld dat u alleen apps mag installeren die afkomstig zijn uit de Mac App Store en van ontwikkelaars waarvan de identiteit bekend is.
OpenOffice 2.4 op Ubuntu 9.04
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Instalatie op MAC

Bericht door RPG »

Hallo

Het hele probleem is mij onduidelijk. Je geeft op te werken met een Ubuntu systeem en wilt downloaden van een Mac iets. Dat dat niet wil werken lijkt mij logisch.

Je werkt met Operating Systemen die bij mij niet bekend zijn. Als ik alleen antwoord geef is het beter om de vraag te stellen op een forum wat beter aansluit bij jouw probleem. Ik weet niet of het nu een Mac Systeem is of een Ubuntu Systeem.

Ik heb nog een andere vraag en dat is: Waarom overstappen naar een OpenOffice en niet naar LibreOffice. LibreOffice is denk ik gemakkelijker bij Ubuntu.

Ik heb gezocht op Ubuntu en de versie 9.04 is wel oud. Het is misschien beter om over te stappen naar een nieuwe versie. Dan heb je gelijk een nieuwe versie van LibreOffice. Zorg wel voor een kopie/ backup van je gegevens. Overstappen naar Linux Mint is misschien ook een optie. Als je het zelf niet durft is iemand zoeken die je eventueel kan helpen wel aan te bevelen.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Sabinekersten
Berichten: 2
Lid geworden op: di nov 03, 2015 10:23 am

Re: Instalatie op MAC

Bericht door Sabinekersten »

Hallo,

Ik ben hier totaal niet bekend mee maar omdat ik vrij direct een programma nodig heb ben ik open office en libre office gaan proberen.
Beiden kan ik niet installeren op mijn macbook. Dus ik vraag meer advies wat wel zou gaan lukken?
OpenOffice 2.4 op Ubuntu 9.04
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Instalatie op MAC

Bericht door RPG »

Hallo

Het lijkt mij dat je een verkeerd forum hebt. Het is mogelijk dat op Het Engelse forum, daar zijn enkele Mac gebruikers, iemand dat weet maar een Apple forum lijkt mij handiger. Je kunt ook Google docs proberen maar ook dat weet ik niet.

Ik ben van de oude computers. Geen laptops, smartphone of iets dergelijks.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Instalatie op MAC

Bericht door RPG »

Hallo

Ik heb nog gezocht op het net en vond dit

https://support.apple.com/nl-nl/HT202491

Ik weet niet of het je helpt.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Instalatie op MAC

Bericht door RPG »

Hallo

Mac OS X: Apache OpenOffice 4.1.2 zal worden gevlagd door de mogelijkheid Gatekeeper in Mac OS X. Dit is een nieuwe mogelijkheid om te helpen bij de beveiliging tegen malware op systemen van Mac. Er wordt een procedure uitgelegd op de volgende koppeling om toepassingen, die niet zijn geïnstalleerd via de Mac App store, toch toe te staan te worden uitgevoerd. Bekijk het artikel van Mac support.

Hier is het gehele artikel te vinden


Het bovenstaand is uit de release note

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie