Engelstalige versie geinstalleerd i.p.v. Nederlandstalige

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
Madiana
Berichten: 52
Lid geworden op: wo nov 30, 2011 10:34 am

Engelstalige versie geinstalleerd i.p.v. Nederlandstalige

Bericht door Madiana »

Beste mensen op dit forum,

Ik gebruik al een paar jaar Open Office (de tekstverwerker). Ik had de meest recentie versie (4.1.1) nog niet geinstalleerd omdat ik de noodzaak er niet van inzag en ik bang was dat ik daarna weer van alles zou moeten aanpassen (dingen zoals .doc in plaats van .odt, en dingen van Java).
Bij mij is gisteren echter opeens de Engelstalige Open Office (de tekstverwerker) geinstalleerd. Hoe dat is gebeurd weet ik niet....opeens was de Engelstalige versie geinstalleerd (?) Maar ik wil graag de Nederlandstalige versie van Writer. Mijn vraag is nu: Maakt het veel uit of ik de Engelstalige versie laat staan en dan een Nederlandstalig taalpakket installeer of kan ik beter de Engelstalige versie deinstalleren en dan een hele nieuwe Nederlandstalige versie installeren? Maakt het uit voor de kwaliteit van de tekstverwerker? En als ik de Engelstalige versie deinstalleer en de Nederlandstalige versie installeer, moet ik dan van alles weer opnieuw instellen (bijvoorbeeld .doc in plaats van .odt, kleuren, Java).

Ik wilde via Systeemherstel de Engelstalige installatie ongedaan maken maar daar stond de installatie van Open Office niet bij. Weet iemand of dat normaal is? Je zou toch verwachten dat de installatie van Open Office daar zichtbaar zou zijn.

Vriendelijke groet,
Madiana
Laatst gewijzigd door Madiana op zo jul 22, 2018 9:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
OpenOffice 4.1.7 / Windows 10 Home /Firefox 98.0.2 (64-bits)
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Engelstalige versie geinstalleerd i.p.v. Nederlandstalig

Bericht door RPG »

Hallo

Ik denk dat het eenvoudigste is om het taalpakket voor de Nederlandse versie er naast te zetten.

Ga naar de site die aangegeven wordt rechtsonder in deze pagina en download Dutch Language pack. Daar na loopt alles vanzelf. Dus nergens op klikken. Wel kan het soms enige seconden duren voordat het downloaden begint.

Ik heb zelf zowel de Nederlandse en de Engelse taalversie naast elkaar staan zonder problemen. Waarom OpenOffice opnieuw geïnstalleerd is weet ik niet.

Het is niet verstandig om documenten op te slaan met een extensie die niet behoort tot OpenOffice. Bewaar het altijd met eigen extensie. Als anderen het moeten bewerken dan eventueel wegsturen met een vreemde extensie zoals doc.
Madiana schreef:Ik wilde via Systeemherstel de Engelstalige installatie ongedaan maken maar daar stond de installatie van Open Office niet bij. Weet iemand of dat normaal is? Je zou toch verwachten dat de installatie van Open Office daar zichtbaar zou zijn.
Ik geloof dat het doel van systeem herstel niet hiervoor is.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Engelstalige versie geinstalleerd i.p.v. Nederlandstalig

Bericht door floris v »

Voor zover ik weet herstelt Systeemherstel alleen veranderingen op het niveau van het besturingssysteem, dus updates van Windows, maar geen andere programma's - het zou wat moois worden als dat wel zo was.
Een taalpakket zorgt er alleen voor dat de taal van de gebruikersinterface verandert - dus dat alle opschriften in het Nederlands staan in plaats van in het Engels. De werking van het programma verandert er niet door.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie