draw

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
zeilboer
Berichten: 5
Lid geworden op: di nov 30, 2010 4:17 pm

draw

Bericht door zeilboer »

Nadat versie 3.4 is geinstalleerd komt er na het openen van een bestaand document steeds de melding dat het bestand moet worden hersteld.Dat gebeurt en vervolgens doe je weer wat en promt komt weer die melding dat het bestand moet worden hersteld.Soms meerdere keren achter elkaar. Zeer irritant!!!
OpenOffice3.2 op Windows Vista
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: draw

Bericht door eremmel »

Druk op 'Cancel' / 'Negeer' oid dan verdwijnt de melding (na een paar keer).
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: draw

Bericht door floris v »

Voor de goede orde: gaat het steeds om hetzelfde document of gebeurt het bij elk bestaande document?
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
zeilboer
Berichten: 5
Lid geworden op: di nov 30, 2010 4:17 pm

Re: draw

Bericht door zeilboer »

Als ik een bestaand document open komt een aantal malen bij een bewerking dat herstel pop-up scherm langs.Bestand wordt opgeslagen en daarna herstart OO Draw en moet het bestand hersteld worden.Dat gebeurt en tekening wordt weer geopend.Bij de volgende bewerking gebeurt hetzelfde.Dit herhaald zich een aantal malen steeds bij hetzelfde document.
Dat schiet dus niet op.Had ik versie 3.3 nog maar want dit is niks.
OpenOffice3.2 op Windows Vista
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: draw

Bericht door RPG »

Hallo

Als de popup verschijnt moet je dan ook een toets in drukken of op de muis klikken?
Waaruit heb je de keuze?
Help je al een andere mogelijkheid geprobeert?
Wat gebeurt er als je eventueel iets anders kiest?

Gebuikers of users profiel
Ook een mogelijkheid is om het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: draw

Bericht door floris v »

Vernieuw je gebruikersprofiel. Dat zou wel eens corrupt kunnen zijn. Anders is het misschien aan te raden OOo opnieuw te installeren (kies reparatie wanneer je die mogelijkheid krijgt).
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
zeilboer
Berichten: 5
Lid geworden op: di nov 30, 2010 4:17 pm

Re: draw

Bericht door zeilboer »

Het was weer raak vandaag:Een nieuwe blad geopend,lijntje of tekst ingevoerd en jawel daar is pop-up scherm nr 1.
er is 1 keus dat is herstellen
dan komt pop-up 2 herstellen of annuleren
kies herstellen,waarna OO opnieuw opstart en de oorspronkelijke bestand(en) hersteld zijn en weer beschikbaar.
weer wat gedaan en meteen weer pop-up 1 gevolgd door pop-up 2
dit proces herhaald zich weer.Echter nu kies ik voor annuleren bij pop-up 2(bij pop-up 1 kan dat niet)
dan moet je zelf de niet herstelde bestanden ergens opslaan en daarna ga je verder werken en jawel weer pop-up enz.
Dit gaat een keer of 4 door.
Wat kan ik daar aan doen??Of is dit een bug???
OpenOffice3.2 op Windows Vista
zeilboer
Berichten: 5
Lid geworden op: di nov 30, 2010 4:17 pm

Re: draw

Bericht door zeilboer »

Helpt het als ik Oo via windows helemaal delete en daarna Oo 3.4 installeer?
De vorige keer heb ik Oo 3.3 geupdate met 3.4.
Kan dat ongestraft(gelet op bestaande data)??
OpenOffice3.2 op Windows Vista
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: draw

Bericht door RPG »

Hallo

Dank voor de uitgebreide beschrijving. Het zou kunnen zijn dat er een fout is in de standaard template. Ik denk dat het vernieuwen van het user profiel daar de oplossing voor is.

Voor dat je een complete herinstallatie doet zou ik eerst het user profiel vernieuwen. Als dat niet werkt kan een herinstallatie werken. Ik denk dat de templates bewaard worden in het user profiel.
zeilboer schreef::Een nieuwe blad geopend,lijntje of tekst ingevoerd en jawel daar is pop-up scherm nr 1.
Een nieuw blad is dat een extra pagina in een bestaand document of is dat een nieuw bestand? Als het een extra pagina in een bestaand bestand is, gebeurt het dan ook in andere bestanden?

Je kunt hier eventueel een bestand opsturen zodat anderen er naar kunnen kijken en het ook een probleem op hun computer geeft.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: draw

Bericht door RPG »

Hallo

Na herlezen van de complete draad

Ik zou het probleem zo willen om schrijven:
Ik open een bestaand document en voeg een nieuwe blanco pagina in en dan sluit OOo zich onverwacht.

De bovenstaande omschrijving legt het probleem ergens anders en voorkomt dat we bezig zijn met alle popup die een gevolg zijn van het oorspronkelijk bestand met de ingevoegde pagina en de onverwachtte sluiting van OOo.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie