[Issue] Document verzenden als e-mail via WLM

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
Tycho Huijts
Berichten: 14
Lid geworden op: ma dec 03, 2012 2:13 am

[Issue] Document verzenden als e-mail via WLM

Bericht door Tycho Huijts »

Al jaren gebruik ik OpenOffice naar tevredenheid. Sinds kort heb ik Windows 8 en Windows Live Mail als standaard e-mailaccount. De optie om documenten direct, dus zonder ze eerst op te slaan, als e-mail te verzenden, geeft nu steeds als melding dat OO geen werkende e-mailconfiguratie kan vinden. Wanneer ik bij Extra Opties in OO de gevraagde gegevens invul bij 'standaardbrief e-mail' en de instellingen test, verloopt die test wel goed.
Is er een oplossing voor dit probleempje?
Laatst gewijzigd door eremmel op ma mar 18, 2013 8:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Issue icon toegevoegd en aan beschrijving WLM toegevoegd.
OpenOffice 3.4 op Windows 8
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Document verzenden als e-mail

Bericht door RPG »

Hallo

Heb je een werkzaam email programma? Zoiets als: Thunderbird, Outlook, Outlookexpress.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Tycho Huijts
Berichten: 14
Lid geworden op: ma dec 03, 2012 2:13 am

Re: Document verzenden als e-mail

Bericht door Tycho Huijts »

Ja natuurlijk heb ik een werkend e-mailprogramma, zoals gezegd Windows Live Mail.
OpenOffice 3.4 op Windows 8
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Document verzenden als e-mail

Bericht door RPG »

Hallo

Het schijnt zo te zijn dat jouw programma niet samen werkt met OpenOffice.org. Ik heb dat gevonden nadat ik het vorige bericht gepost hebt.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Tycho Huijts
Berichten: 14
Lid geworden op: ma dec 03, 2012 2:13 am

Re: Document verzenden als e-mail

Bericht door Tycho Huijts »

En waar heb je dat gevonden als ik vragen mag?
Zou het dan helpen als ik bijvoorbeeld outlook expres download (en niet als standaard gebruik)?
OpenOffice 3.4 op Windows 8
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Document verzenden als e-mail

Bericht door RPG »

Hallo

Ik heb op het Engelse forum gezocht en ik vond daar geen oplossing voor Windows Live Mail. Ik heb 1 keer gelezen om terug te gaan naar de versie uit 2010. Ik heb geen pointers bewaard.

Over wat wel of niet mogelijk is heb ik geen idee. Ik gebruik zelf al jaren alleen Linux. Bij anderen onderhoud ik af en toe wil Windows maar ik heb nog geen Windows 8 gezien. Bovendien adviseer ik de meeste mensen meer om thunderbird te gebruiken. Ik kan mij voorstellen dat het niet jou voorkeur heeft. Ik zou ook niet weten of thunderbird wel zo gemakkelijk samenwerkt met windows 8. Als je niet een nieuwe computer heb zou ik de aanraden om windows 7 te gebruiken.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Tycho Huijts
Berichten: 14
Lid geworden op: ma dec 03, 2012 2:13 am

Re: Document verzenden als e-mail

Bericht door Tycho Huijts »

Ik heb het ook nog even geprobeerd met een Gmail account maar dat maakt niet uit. Enfin, zo groot is het probleem niet, documenten die je maakt sla je toch (bijna) altijd op.
Bedankt voor het meedenken.
OpenOffice 3.4 op Windows 8
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Document verzenden als e-mail

Bericht door floris v »

Zie bijvoorbeeld http://forum.openoffice.org/en/forum/vi ... =7&t=35241 en http://forum.openoffice.org/en/forum/vi ... l+#p253163 (met links naar meer zoekresultaten). Voorlopig ondersteunt OOo blijkbaar WLM 11 niet.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
cornouws
Berichten: 135
Lid geworden op: do mei 14, 2009 12:43 am
Contacteer:

Re: Document verzenden als e-mail

Bericht door cornouws »

Tycho Huijts schreef:... Sinds kort heb ik.... Windows Live Mail als standaard e-mailaccount. De optie om documenten direct, dus zonder ze eerst op te slaan, als e-mail te verzenden, geeft nu steeds als melding dat OO geen werkende e-mailconfiguratie kan vinden.
Verzenden van e-mail vanuit je document, werkt alleen als er een lokaal geïnstalleerd e-mailprogramma is. Niet met web gebaseerde e-mail.
Je kunt voor webmail wel oplossingen maken, maar die zijn schaars. Het enige dat ik op dat gebied ooit heb gezien is een extensie voor Zimbra op het Windows-platform.
- altijd de meest recente LibreOffice (en soms OpenOffice) op Ubuntu -
extensies fastNAW & CT2N / https://www.mijncloudoffice.nl
Tycho Huijts
Berichten: 14
Lid geworden op: ma dec 03, 2012 2:13 am

Re: Document verzenden als e-mail

Bericht door Tycho Huijts »

Windows Live Mail is lokaal geïnstalleerd. Ik denk dat het met Windows 8 te maken heeft. Hiervoor had ik XP en toen werkte document als e-mail versturen wel.
OpenOffice 3.4 op Windows 8
cornouws
Berichten: 135
Lid geworden op: do mei 14, 2009 12:43 am
Contacteer:

Re: Document verzenden als e-mail

Bericht door cornouws »

Tycho Huijts schreef:Windows Live Mail is lokaal geïnstalleerd.
Ah, sorry. Dan heb ik daar een verkeerd beeld van.
- altijd de meest recente LibreOffice (en soms OpenOffice) op Ubuntu -
extensies fastNAW & CT2N / https://www.mijncloudoffice.nl
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: Document verzenden als e-mail

Bericht door eremmel »

Het zou met 64/32-bit te maken kunnen hebben of de e-mail API is aangepast.
AOO/LO gebruikt senddoc.exe voor versturen van e-mail met mapi API. Er zijn veel berichten te vinden over problemen op W7, W8, maar ik kan e.e.a. niet uitproberen omdat ik geen WLM heb.

U zou kunnen kijken naar registry access door senddoc.exe via een tool als Process Monitor van SysInternals.com. (Als u dit niet begrijpt dan niet aan beginnen).
 Edit:  U zou nog hier kunnen kijken, en de registry proberen aan te passen. 
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Tycho Huijts
Berichten: 14
Lid geworden op: ma dec 03, 2012 2:13 am

Re: Document verzenden als e-mail

Bericht door Tycho Huijts »

Ja maar goed ik gebruik dus Windows Live Mail. Dat staat wel als standaard programma ingesteld. Ga ik in OO naar opties en internet dan is er geen keuze voor een e-mail programma, alleen iets met proxy en zoekmachine. De foutmelding 'kan geen werkende e-mailconfiguratie vinden' adviseert tegelijk om het bestand eerst op te slaan, dus dat doe ik dan maar voorlopig. Maar voor mogelijke oplossingen blijf ik me aanbevolen houden.
OpenOffice 3.4 op Windows 8
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Document verzenden als e-mail

Bericht door floris v »

Probeer het eens met Thunderbird, alleen om vast te stellen dat het echt aan de ondersteuning van Live Mail ligt, en niet aan iets raars op je computer.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: Document verzenden als e-mail

Bericht door eremmel »

Combinatie W7-64bit, MSO 2010 32-bit met LO 3.6.4 werkt wel.
The combinatie LO / WLM werkt ook niet (zoek maar op internet).
I denk dat het ligt aan WLM in combinatie met AOO/LO.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
christiana dutry
Berichten: 3
Lid geworden op: di feb 26, 2013 10:24 am

Re: Document verzenden als e-mail

Bericht door christiana dutry »

Ik ben recent overgeschakeld naar Windows 8 met Wl Mail en heb zelfde probleem - OO vindt geen werkende e-mailconfiguratie-Kan dit probleem ooit opgelost worden?
openOffice 3 Windows 8
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Document verzenden als e-mail

Bericht door RPG »

Hallo
christiana dutry schreef:Kan dit probleem ooit opgelost worden?
Ik denk het wel.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Tycho Huijts
Berichten: 14
Lid geworden op: ma dec 03, 2012 2:13 am

Re: Document verzenden als e-mail

Bericht door Tycho Huijts »

Leuk hoor Romke maar hoe dan?
OpenOffice 3.4 op Windows 8
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: Document verzenden als e-mail

Bericht door eremmel »

AOO zal een andere (de nieuwere) programma interface voor WLM moeten gaan implementeren.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
christiana dutry
Berichten: 3
Lid geworden op: di feb 26, 2013 10:24 am

Re: Document verzenden als e-mail

Bericht door christiana dutry »

wanneer gebeurt implementatie en word ik verwittigd?
openOffice 3 Windows 8
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: Document verzenden als e-mail

Bericht door eremmel »

Dit forum is van en voor gebruikers, geen ontwikkelaars. Je zou naar een issue vermelding kunnen zoeken, maar dat heb ik maar even gedaan voor je: Unable to use Windows Live Mail 2011 to send e-mail.

Als je daar een account aanmaakt, kun je stemmen voor deze bug (elke gebruiker heeft de mogelijkheid een totaal aantal punten toe te kennen aan bugs die ze graag opgelost zien), je krijgt dan ook automatisch een update als er wijzigingen zijn voor het issue waarop je gestemd hebt.

Vr.gr.
Erik
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: [Issue] Document verzenden als e-mail via WLM

Bericht door RPG »

Hallo

Ik denk dat als je gebruik wilt maken van OpenOffice dat je echt ook een stap moet maken om de gehele werkomgeving aan te pasen aan OpenOffice. Ik denk dat we hier lang over kunnen debatteren maar dat lijkt mij niet nuttig. Het lijkt mij dat de drijvende krachten achter OpenOffice op dit moment hun krachten liever gebruiken om OpenOffice zelf te verbeteren dan om het aan te passen aan Microsoft producten. Aan de andere kant denk ik dat Microsoft weinig belang heeft om de positie van OpenOffice te versterken.

LibreOffice lijkt meer de kant van Microsoft te gaan maar ik denk dat er altijd een groot verschil zal blijven in de manier van werken tussen LibreOffice en Microsoft Office.

Ik kan mij permiteren om Microsoft producten te negeren maar ik denk niet dat iedereen dat kan doen. Soms is dat ook niet verstandig. Floris v schrijft vaak dat het kopen van MSO goedkoper is dan het blijven voortmodderen met een slechte combinatie van OOo en MSO. Ik denk dat hij daarin gelijk heeft.Voor mensen die daarnaast voor open software willen kiezen blijft de gelegenheid bestaan om de opensoftware te ondersteunen.

Mijn ondersteuning van de open software bestaat uit het verklaren hoe het werkt. Ik weet niet zoveel tot niets over wat er staat te gebeuren. Ik accepteer hoe het werkt. Als het niet werkt accepteer ik het ook. Ik heb een respect voor feiten zowel negatieve als positieve.

Het zou best kunnen dat Microsoft Office op dit moment redelijk ondersteund. Ik heb daar geen kennis over. Als dat waar is is dat een goede zaak voor OpenOffice maar misschien wel heel speciaal voor het beschikbaar zijn van een open opslag methode van de documenten. Je kunt er zeker van zijn dat over enige tijd je documenten nog steeds leesbaar zijn.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie