3 mappen met OpenOffice

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
Gebruikersavatar
janneke-18
Berichten: 36
Lid geworden op: di dec 15, 2009 7:52 pm

3 mappen met OpenOffice

Bericht door janneke-18 »

Toevallig kwam ik op mijn computer (Vista) 3 mappen met OpenOffice tegen: 2.2, 2.4 en 3. Het lijken mappen met (veel) inhoud en ik zou ruimte willen maken.
Het gekke is, dat ik die mappen eigenlijk helemaal niet kan zien, bv. bij ProgramFiles. Ik kan ze dus ook niet vinden en verwijderen in het Configuratiescherm.
Tóch zijn ze er en om ze terug te vinden heb ik dezelfde weg bewandeld als de eerste keer dat ik ze ontdekte: ik kreeg een pps-bestand binnen en dat wilde niet meer open, daarom zocht ik bij "Bladeren" waar het juiste programma staat. En daar kwam ik die mappen tegen.
Vraag 1. Kan ik die mappen wissen?
Vraag 2. Als er een nieuwe versie van OpenOffice uitkomt kan ik dan beter de vorige versie eerst wissen of kan de nieuwe er probleemloos overheen?
Bijlagen
openoffice 3x.JPG
Met de groeten van Janneke

OpenOffice 4.0.1 op Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: 3 mappen met OpenOffice

Bericht door RPG »

Hallo

De mappen waar je over praat zijn waarschijnlijk verborgen bestanden. Ik geloof dat elke keer als OpenOffice opnieuw geïnstalleerd word er dan een nieuwe map gemaakt wordt.

Op de vraag of het gewist kan worden is geloof ik niet zo snel een eenduidig antwoord te geven. Het hangt van veel zaken af.
Indien je werkt met een oude versie van OOo2.? en OOo3.? dan kan het misschien zijn dat er nog gebruik van gemaakt wordt.

Het is mij niet direct duidelijk of het verwijst naar de data mappen of naar de mappen waar het user profiel in staat. Ik ga er vanuit dat het verwijst naar alleen het user profiel.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: 3 mappen met OpenOffice

Bericht door floris v »

Dat ziet er heel vreemd uit, alsof de oude versies niet correct gedeïnstalleerd zijn. Volgens mij kun je de oude mappen zonder bezwaar verwijderen; je kunt ze voor de zekerheid naar een tijdelijke map verplaatsen, mocht je dan merken dat er problemen ontstaan (wat niet zou mogen), dan kun je ze altijd nog terugzetten. Daarna het Windows register opschonen met een programma als CCleaner. Een alternatief is OOo grondig deïnstalleren, dan alles in Program Files wat op OOo betrekking heeft verwijderen, daarna opnieuw installeren.
Je kunt in de Verkenner bij Extra - Mapopties - Weergave (naar beneden scrollen) bij Verborgen bestanden en mappen de optie Verborgen bestanden en mappen weergeven aan zetten, dan wordt alles in Program Files zichtbaar.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie