[Opgelost]Problemen met verwijderen extensies

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
kdrkdr
Berichten: 4
Lid geworden op: do mar 03, 2011 10:24 pm

[Opgelost]Problemen met verwijderen extensies

Bericht door kdrkdr »

Als ik OO 3.3. installeer dan krijg ik gratis en voor niks 4 spelling check extensies mee (Frans, Duits, Engels en Nederlands). Ik krijg regelmatig meldingen dat er updates zijn (ik geloof voor Frans). Bij een poging tot update crasht OO.
Complete herinstallatie geeft zelfde resultaat.
Hoe krijg ik de meegeleverde extensies weg. Via de manager gaat dat niet, er staat ook een soort slotje bij. Ik zal wel niet goed zoeken want ik kan niets vinden wat werkt.

Overigens verdwijnt de Nederlandse extensie wel zodra ik een andere (van OpenTaal) installeer.

Door RPG aangemerkt als Opgelost
OpenOffice 3.3 op Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Problemen met verwijderen extensies

Bericht door RPG »

Hallo

Misschien moet je het doen met meer rechten bijvoorbeeld als administrator/beheerder

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Problemen met verwijderen extensies

Bericht door floris v »

RPG schreef:Hallo

Misschien moet je het doen met meer rechten bijvoorbeeld als administrator/beheerder

Romke
Klopt, na starten als Administrator moet het lukken.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
kdrkdr
Berichten: 4
Lid geworden op: do mar 03, 2011 10:24 pm

Re: Problemen met verwijderen extensies

Bericht door kdrkdr »

Helaas. Admin mode werkt ook niet. (verwijder knop is niet zichtbaar voor probleem exenties. slotje blijft zichtbaar)
Toch dank voor het meedenken
OpenOffice 3.3 op Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Problemen met verwijderen extensies

Bericht door RPG »

Hallo

Als je OpenOffice.org opnieuw probeert te installeren dan krijg je in het menu verschillende keuzes. Ik dacht dat een van de keuzes is om onderdelen toe te voegen of te verwijderen is. Misschien staat daar ook bij om enkele extensies te verwijderen.

Misschien dat deze handleiding helpt. Het is een handleiding voor OOo1.0 maar ik denk dat het ook nu nog werkt.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
kdrkdr
Berichten: 4
Lid geworden op: do mar 03, 2011 10:24 pm

Re: Problemen met verwijderen extensies

Bericht door kdrkdr »

RPG schreef:
Als je OpenOffice.org opnieuw probeert te installeren dan krijg je in het menu verschillende keuzes. Ik dacht dat een van de keuzes is om onderdelen toe te voegen of te verwijderen is. Misschien staat daar ook bij om enkele extensies te verwijderen.
Inderdaad dit werkt.
OpenOffice verwijderd. Vervolgens geïnstalleerd zonder extensies (stom dat ik dat niet bedacht had). Daarna extensies geïnstalleerd.
Het vreemde is dat als ik extensies toevoeg ik die gewoon kan verwijderen. Er is kennelijk iets mis met het installatie proces als je de extensies bij het installeren van OO meeneemt.

Dank voor het meedenken!
Kees
OpenOffice 3.3 op Windows 7
Plaats reactie