Probleem met OOo3.3 runtime error

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
Jan_Kol
Berichten: 4
Lid geworden op: wo jul 29, 2009 11:28 am

Probleem met OOo3.3 runtime error

Bericht door Jan_Kol »

Sinds ik OpenOffice.org 3.3 gebruik, nou ja zou willen gebruiken, werkt het niet meer, want na enige seconden komt de volgende pop-up te voorschijn:
Afbeelding.

Als ik dan ook wat maar doe sluit het programma. Het maakt niet uit welk onderdeel ik gebruik en opnieuw installeren en zelfs na opnieuw downloaden en opnieuw installeren blijft dit komen.

Ik gebruik Windows 7 Ultimate 32-bits.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? OpenOffice.org gebruik ik regelmatig b.v. om zaken te openen waartoe Microsoft Office (2010) niet in staat is.
Ik denk er over voorlopig een 3.2 te downloaden en te installeren als dat nog kan en die gebruiken want daarmee had ik nooit problemen.

Jan
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Probleem met OOo3.3 runtime error

Bericht door floris v »

Probeer bij een herinstallatie eens de component ondersteuning voor Windows Explorer (dat is even zoeken) en de Snelstarter/Quickstarter uit te schakelen. De eerste leverde enkele mensen op het Engelse forum problemen op (http://user.services.openoffice.org/en/ ... 15&t=37474). De tweede is eigenlijk niet (meer) nodig.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Jan_Kol
Berichten: 4
Lid geworden op: wo jul 29, 2009 11:28 am

Re: Probleem met OOo3.3 runtime error

Bericht door Jan_Kol »

Dank voor de reactie maar dat is niet aan de orde, ik heb bij de installatie zowel Windows Verkenner als Snelstarter uitgeschakled maar dat helpt niet.
Op het Engels talige forum wordt een runtime errorr voor C:\Windows\Explorer.exe gegeven en ik heb en blijf last houden van C:\Program files\OpenOffice.org3\program\soffice.bin.

Zo juist nog even een document dat ik met Writer had geopend geprobeerd terug te zetten naar MS Word en toen gebeurde er - voor mij op programmeer gebied leek - iets heel wonderlijks.
Het tekst document dat oorspronkelijk een MS Word document was stond er nu als .ods document terwijl ik niet had opgeslagen. Tevens werd een tweede document in Word geopend met de mededeling dat dit een niet geheel juiste bestandsindeling had. Het bleek een spreadsheet documentje te zijn dat ik als proef met Calc had gemaakt en dat toen het af was niet meer kon worden opgeslagen door die runtime error. Kennelijk was er wel opgeslagen en dat verklaart dan wel waarom ik steeds de melding kreeg dat er een document moest en kon worden hersteld.
Jan_Kol
Berichten: 4
Lid geworden op: wo jul 29, 2009 11:28 am

Re: Probleem met OOo3.3 runtime error

Bericht door Jan_Kol »

Let op: ik kreeg een melding dat er een update was voor 3.2. en liet die installeren. Toen stond dus 3.3 er op en begon het probleem opnieuw. Dus voorlopig blijf ik bij 3.2 en laat dat voorlopig maar zo.

Overigens heb ik dit 3.3 probleem ook ervaren op een computer met Windows 7 Professional.
Plaats reactie