Documenten herstellen

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
Spyball
Berichten: 3
Lid geworden op: wo jun 19, 2019 10:45 pm

Documenten herstellen

Bericht door Spyball »

Telkens als ik Open Office 4.1.7 open geeft hij de melding van een te herstellen van een document, dat niet meer terug te vinden is op de computer. Herstelmelding is dan ook telkens: mislukt
Hoe kom ik van deze terugkerende melding af.
Open office versie 4.6.1 op Windows 8
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Documenten herstellen

Bericht door RPG »

Als ik mij goed herinner kun je kiezen wat er moet gebeuren. Wat gebeurd er als je een andere keuze maakt?
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Spyball
Berichten: 3
Lid geworden op: wo jun 19, 2019 10:45 pm

Re: Documenten herstellen

Bericht door Spyball »

Ik kan in het getoonde popup scherm geen keuze maken. Ik moet 2 keer pop annuleren tikken om het te doen verdwijnen. Ik vind het knap hinderlijk!
Open office versie 4.6.1 op Windows 8
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Documenten herstellen

Bericht door RPG »

Het is in principe toch echt eenvoudig.

Normaal wil je een document herstellen en je klikt op de daarvoor bestemde knop. Als ik je goed begrijp wil je het document niet herstellen en moet je op de knop annuleren klikken. Dan komt de vraag wil je werkelijk het document wegdoen en daar ben je zeker van: dus je antwoord JA. Als het goed is komt het scherm niet meer terug. Sluit OpenOffice direct af en kijk of het goed gegaan is.

Het is simpel maar ik heb er zelf ook enige tijd over gedaan.

[Opgelost] Herstel documenten (Toon onderwerp) • OpenOffice.org

In de link staat in principe het zelfde maar op een iets andere manier
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
VanAnsems8311
Berichten: 1
Lid geworden op: wo feb 22, 2023 11:10 am

Re: Documenten herstellen

Bericht door VanAnsems8311 »

Ik heb sinds een week dezelfde melding. Herstellen werkte niet; documenten zijn niet meer aanwezig.
Daar ben ik dus mee gestopt. Annuleren werk ook niet. Als ik dat doe en bevestig met JA, blijft het scherm toch steeds terugkomen.

O.O. helemaal verwijderen via programma's, opnieuw geïnstalleerd; probleem nog steeds hetzelfde.

Hoe kan ik dit wel verhelpen?
Open Office 4.1.13 op Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Documenten herstellen

Bericht door RPG »

Voorlopig heb ik geen ander idee dat het vernieuwen van het gebruikersprofiel. Het kan zijn dat er een automatisch op een of andere manier iets wordt opgestart wat het geheel,ik bedoel dat herstel scherm, opnieuw in werking stelt. Ik heb wel eens een probleem gehad met verkeerde macro's en om dat op te lossen moest ik de veiligheid zo hoog stellen dat de macro's niet meer konden worden uitgevoerd. Op dat moment kon ik het probleem oplossen.

Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geef het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie

Opnieuw installeren
Het opnieuw installeren heeft meestal niet zoveel resultaat. Het user profiel vernieuwen is in het algemeen beter maar ik weet niet of het de oplossing is voor dit probleem.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie