[Tutoria] Installeer een macro van dit of een ander forum

Door gebruikers voor gebruikers gemaakte tutorials
Forumregels
In dit forum geen vragen stellen, doe dat op de juiste plaats in het gewone forum.
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

[Tutoria] Installeer een macro van dit of een ander forum

Bericht door floris v »

Voor het installeren van de code:

Selecteer de gehele code (merk op dat er een SELECTEER ALLES-knop in de codesectiekop staat die dat voor u kan doen).
Kopieer deze selectie naar het klembord (CTRL+C)
In OOo, ga naar Extra> Macro's> Macro's beheren> OpenOffice.org Basic
Breid Mijn Macro's> Standaard uit (of beter: maak een aangepaste map) en selecteer Module1, dan Main en druk op de knop Bewerken.
Selecteer alle standaard items (CTRL + A)
Plak (CTRL + V)
(U kunt de Module1 hernoemen naar een betere naam hebben)

Om de code uit te voeren:

Open een (nieuw) document waarin de macro dient te worden uitgevoerd.
Ga naar Extra> Macro's> Macro uitvoeren..., vouw vervolgens de Mijn Macrobibliotheek uit tot je de macronaam vindt en druk op de knop Uitvoeren (pas op: macro's zijn opgenomen in de alfabetische volgorde)
Of beter:
Gebruik het Extra> Macro's> Macro's beheren> OpenOffice.org Basic dialoogvenster want het onthoudt de laatst gebruikte bibliotheek en de module en de macro's staan er ​​in dezelfde volgorde als in de Basic IDE-interface.

Wij hebben de macro geïnstalleerd in de gebruiker bibliotheek (Mijn macro's), kan het ook worden geïnstalleerd in de belangrijkste installatie map (OpenOffice.org macro's) of zelfs in een document (zeg naamloos1 als je zojuist een nieuw document voor de test ). Maar als je te redden in het document zal de macro alleen beschikbaar als dat document wordt geopend (vergeet niet op te slaan BTW).

Vertaald van [Tutorial] How to install a code snippet.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?