Domme macro zoeken en dan verwijderen

Gebruikersavatar
Danilo
Berichten: 14
Lid geworden op: za jan 05, 2013 12:19 pm

Domme macro zoeken en dan verwijderen

Bericht door Danilo »

Ik heb een poosje geleden op de een of andere manier een nogal domme macro gemaakt. Ik kan me herinneren dat OO een keer vroeg of ie 'Dat' aan het begin van een zin mocht veranderen in 'Draw'.
Tja dat vond ik op dat moment kennelijk goed, al leek het me een vreemd voorstel en nu doet OO zoiets elke keer.
Als ik een zin begin met Dat dan staat daar dus opeens dat rare woord en in de hitte van de strijd vergeet ik daar dus weleens op te letten. Dat (maar dan staat er dus Draw) resulteert dus in malle zinnen.

Hoe vind ik deze onzin macro en hoe kan ik OO duidelijk maken dat ik als ik Dat typ ook wil dat er Dat staat en niet Draw???

Onder "Macro's Beheren" komt er niets naar voren als bewerkbaar. Want eigenlijk staat er geen een!

Het vreemdst vind ik wel dat OO het bij al mijn teksten doet, dus niet alleen waarin ik daarvoor kennelijk ooit een soort macro heb goedgekeurd zoals in mijn nieuwste boek.
Open Office 4.1.0 onder Windows XP pro
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Domme macro zoeken en dan verwijderen

Bericht door RPG »

Hallo

Ik heb het idee dat het alles met autocorrectie te maken heeft en niets met macro's. Dat geschreven hebbende denk ik dat de oplossing in deze draad te vinden is:
https://forum.openoffice.org/nl/forum/v ... f=2&t=2142

Er zal ergens "draw" staan in die lijst. Dat moet verwijderd worden.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
Danilo
Berichten: 14
Lid geworden op: za jan 05, 2013 12:19 pm

Re: Domme macro zoeken en dan verwijderen

Bericht door Danilo »

Hartstikke bedankt het zat 'm inderdaad in die vervangingstabel.

Je hebt me zeer blij gemaakt want het begon me vreselijk te ergeren. Ik gebruik dat namelijk nogal vaak. Is geen mooi Nederlands, maar het geeft voorwaarden weer en dat is dus makkelijk. Nou ja, https://forum.openoffice.org/nl/forum/p ... =26&t=2146#
Open Office 4.1.0 onder Windows XP pro
Plaats reactie