[OPGELOST] HELP "Macrobar" toolbaar verdwenen

LeoDeWeerdt
Berichten: 41
Lid geworden op: wo jan 06, 2010 4:26 pm

[OPGELOST] HELP "Macrobar" toolbaar verdwenen

Bericht door LeoDeWeerdt »

Uit OpenOffice.org Basic is de "macrobar" verdwenen. In de lijst onder "View", "Toolbars" staat die toolbar ook niet meer vermeld zodat ik die niet te voorschijn kan toveren. Is er een goede ziel die hier raad mee weet? Of moet ik herinstalleren.
Bij een rum macro commando lopen de macro's normaal. Een macro stap per stap doorlopen is, door het ontbreken van de macrobar, niet meer mogelijk.

Laat mij van deze gelegenheid gebruik maken om te vermelden dat het opstarten van een OpenOffice applicatie minstens een minuut duurt. En dat is lang.
Het betreft OpenOffice.org 3.2.0 Met Linux Mandriva 10.1 versie
Laatst gewijzigd door LeoDeWeerdt op za dec 18, 2010 6:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Leo
Het is voor mij een grote troost dat er geen domme vragen zijn.
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Werkbalken zichtbaar maken

Bericht door RPG »

Hallo

Algemeen
Wat ik nu opschrijf geldt niet alleen voor deze vraag of alleen voor OpenOffice.org maar bijna voor alle programma's.
De menu titel toolbar heeft vaak een duidelijke indeling. De woorden die daar staan betekenen iets. Maar ik kan mij herineren dat ik in het begin dat niet ook herkende. Het is dus raadzaam om de betekenis van die woorden te herkennen. Soms zijn de woorden iets verschillend maar ik krijg het idee dat ze steeds meer gelijk worden

Toolbar / Werkbalk
Het al of niet zien van een toolbar heeft vaak iets te maken met het beeld of view. Ook in dit geval heeft het te maken met beeld. In het menu beeld staat een subitem dat heet werkbalken/Toolbars. Hier is de mogelijkheid om al of niet een vinkje te plaatsen. Dit vinkje zorgt voor het al of niet tonen van de werkbalk.


In het kort

menu --> Beeld --> WerkBalken
Menu --> View --> Toolbars

Selecteer dan de gewenste werkbalk.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
LeoDeWeerdt
Berichten: 41
Lid geworden op: wo jan 06, 2010 4:26 pm

Re: Werkbalken zichtbaar maken

Bericht door LeoDeWeerdt »

RPG schreef:Hallo
............................
In het kort
menu --> Beeld --> WerkBalken
Menu --> View --> Toolbars
Selecteer dan de gewenste werkbalk.
Romke
Dank voor het snelle antwoord, maar het probleem is dat, zoals vermeld in mijn vraag, de "macrobar" werkbalk daar NIET vermeld is. (Daar staat enkel: Dialoog, language, Standard en Toolbox en daaronder Customer en reset maar dat laatste is niet bruikbaar.)
.
Ik vrees dat om de een of andere duistere reden deze werkbalk (macrobar) uit het systeem verdwenen is. Zo ja, hoe moet ik dat herstellen?
Leo
Het is voor mij een grote troost dat er geen domme vragen zijn.
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: HELP "Macrobar" toolbaar verdwenen

Bericht door RPG »

Hallo

Ik heb blijkbaar niet goed gelezen.

Ik denk dat het niet zo moeilijk is, doe dus geen nieuwe installatie.

menu --> Extra --> Aanpassen
menu --> tools --> Customize

In de nieuwe popup
selecteer tabblad : werkbalken

selecteer daarna werkbalk : Macros

Maak kleine wijzingingen

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
LeoDeWeerdt
Berichten: 41
Lid geworden op: wo jan 06, 2010 4:26 pm

Re: HELP "Macrobar" toolbaar verdwenen

Bericht door LeoDeWeerdt »

Romke,
Dank voor uw kostbare tijd maar uw laatste voorstel heeft mij niet geholpen.
Na verder onderzoek heb ik vastgesteld dat in "View" "Toolbars" "Customize", onder "toolbar", de "macrobar" met al zijn commando's wel vermeld staat. Om toch verder te kunnen heb ik bij de "standard" toolbar de volgende commando's toegevoegd: Breakpoint On/Off, Enable Watch, Record Macro, Run Basic, Step into, Stop Macro en Stop Recorder.
Dat lost mijn probleem voorlopig op tot ik gevonden heb waarom de oorspronkelijke toolbar verdwenen is.
Leo
Het is voor mij een grote troost dat er geen domme vragen zijn.
LeoDeWeerdt
Berichten: 41
Lid geworden op: wo jan 06, 2010 4:26 pm

Re: HELP "Macrobar" toolbaar verdwenen

Bericht door LeoDeWeerdt »

Wat er gebeurd is weet ik niet maar vandaag, bij het opstarten van mijn PC en OooCalc, was de macrotoolbar weer aanwezig. Heb de door mij aangebrachte uitbreiding van de standaard Toolbar verwijderd. Les voor in de toekomst: Beter enkele dagen wachten voor alarm te slagen
Hiermede is deze topic van de baan.
Leo
Het is voor mij een grote troost dat er geen domme vragen zijn.
Plaats reactie