factuur maken onmogelijk???

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
poempie
Berichten: 1
Lid geworden op: wo nov 17, 2010 1:09 pm

factuur maken onmogelijk???

Bericht door poempie »

Hoi ik ben nieuw en stel me even voor.ik ben de "ouwe nozem"51 jaar en bijna digibeet, heb net Open office 3.2 (legaal) aangeschaft maar geloof dat ik er nu al spijt van heb.
Kan nergens een knop zoals bv "envelop"maken vbinden waarmee je een factuur in 1 x kan maken.

Hoe kan ik een factuur maken in Open Office,onder welke knop zit dat?

Wie o wie helpt me ff uit de brand??
OpenOffice 3.1
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: factuur maken onmogelijk???

Bericht door RPG »

Hallo
poempie schreef:bijna digibeet
Voor boven genoemde doel groep is er een afdeling tutorials..

Ik kan er weinig aan doen als je wat met OOo wilt doen moet je redelijk studeren. Voor digibeten is het misschien verstandig om iemand op te zoeken in de echte wereld om aanwijzingen te geven.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: factuur maken onmogelijk???

Bericht door floris v »

Ik sluit me aan bij Romke. Met elk programma moet je leren werken.
Er zijn veel mogelijke vormen voor een factuur, en er is voor zover ik weet geen assistent voor. Misschien wel als extensie, maar dan moet je daar als andigibeet weer mee aan de slag. Verder is een factuur gewoon een soort document, dat je met Writer of met Calc kunt maken. De enige tip die ik kan geven is: als er veel posten op die factuur staan, is het waarschijnlijk makkelijker uit te gaan van een werkblad, maar als het bijvoorbeeld een urendeclaratie is met één bedrag en dan nog hooguit BTW, dan zou je het ook met een tabel in Writer kunnen doen.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: factuur maken onmogelijk???

Bericht door RPG »

Hallo Floris

Eigenlijk is het inderdaad andigibeet zoals je terecht schrijft. Op de zelfde manier analfabeet.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: factuur maken onmogelijk???

Bericht door floris v »

Het woord digibeet is geloof ik verzonnen door een journalist met weinig achtergrond. :roll: Voel je niet schuldig. :lol:
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Novation
Berichten: 7
Lid geworden op: di mei 11, 2010 10:13 pm

Re: factuur maken onmogelijk???

Bericht door Novation »

Je kan ook altijd even op zoek gaan naar templates waar je enkel je gevens dient aan te passen (http://extensions.services.openoffice.o ... de/invoice of http://templates.services.openoffice.or ... y/term/292 hier vind je er al enkele).

Je templates reeds geïnstalleerd kan je vinden onder Bestand -> Nieuw -> Sjablonen en documenten.

Ook in Microsoft office is er geen knop waar je direct een factuur hebt, dus je negatieve ervaring is niet direct te wijten aan Openffice zelf.
Plaats reactie