eigen werkbalk, macro overnemen op andere computer

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
wilma
Berichten: 2
Lid geworden op: wo okt 07, 2009 8:12 am

eigen werkbalk, macro overnemen op andere computer

Bericht door wilma »

dag, ik gebruik oo op desktop en laptop. Op mijn desktop heb ik een aantal handige voorzieningen gemaakt, zoals een eigen werkbalkje met knopjes waar kleine macro'tjes aanhangen. In microsoft word worden dat soort aardigheden opgeslagen in het sjabloon (normal.dot of eigennaam.dot). Kwestie van kopieren en ik had mijn handigheidjes ook op mijn laptop. In Writer kan ik maar niet vinden waar en hoe mijn eigen maaksels worden opgeslagen en hoe ik ervoor kan zorgen dat ik ze ook op mijn laptop kan gebruiken.

Met veel dank, wilma
OOo 3.0.1, Vista
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: eigen werkbalk, macro overnemen op andere computer

Bericht door RPG »

Hallo

Zoek eerst uit waar het is op geslagen voordat je kunt denken aan kopieren. In zijn algemeen heid is het waarschijnlijk opgeslagen onder macros.

menu --> extras --> Macros --> Macros beheren --> OpenOffice.org Basic

Kies dan uit waar het is.

Mijn Macros
Openoffice.org macros (Deze plaats is af te raden)
In een Document met een naam.

Als je weet waar het is kan aangegeven worden hoe je het kunt verplaatsen.
Geef ook even aan of je de macros al dan niet in een sjabloon heb bewaard?

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
wilma
Berichten: 2
Lid geworden op: wo okt 07, 2009 8:12 am

Re: eigen werkbalk, macro overnemen op andere computer

Bericht door wilma »

Dag romke,

Mijn zoektocht heeft me al wat verder gebracht. Ik denk dat het me gaat lukken om de macro's over te nemen
(ik heb uitgevonden hoe en waar ze opgeslagen worden, en het is inmiddels gelukt een sjabloon met macro's van d'ene computer naar d'andere te kopieren, was nog niet perfect, maar het gaat om het idee)
En nu de werkbalken nog. Ik zou ook verwachten dat deze in het sjabloon terecht komen. En ook dat lijkt te lukken. Nog even experimenteren met de systematiek.

Waarom, overigens, raad je af om Openoffice.org macros te gebruiken als plek om op te slaan?

Als ik het helemaal uitgevonden heb, zal ik het proberen op te schrijven.

Dag,
wilma
OOo 3.0.1, Vista
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: eigen werkbalk, macro overnemen op andere computer

Bericht door RPG »

Hallo

In OpenOffice.org-macros staan ook macros die door OpenOffice gebruikt worden. Als je daar zelf macros in zet bij de macros die daar al staan kan OpenOffice.org misschien minder goed gaan werken. Dat is de enigste reden. Ik denk dat als je zorgvuldig werkt er geen probleem is.

Let wel OpenOffice.org-macros daar bedoel ik dat deel mee waar ook de library tools is

En ik denk dat anderen ook wel wat aan het idee hebben dus je beschrijving zal welkom zijn.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
cornouws
Berichten: 135
Lid geworden op: do mei 14, 2009 12:43 am
Contacteer:

Re: eigen werkbalk, macro overnemen op andere computer

Bericht door cornouws »

wilma schreef: In Writer kan ik maar niet vinden waar en hoe mijn eigen maaksels worden opgeslagen en hoe ik ervoor kan zorgen dat ik ze ook op mijn laptop kan gebruiken.
Wat me voor jouw geval het handigste lijkt: het hele gebruikers-profiel kopiëren naar de laptop.
Dat staat in Documents and settings\<naam>\Application Data\OpenOffice.org3\user
(ik ga hier uit van versie 3 en van het pad op XP. Op Vista is dat iets anders)

Als je dat wilt kopiëren op de laptop, moet je wel zorgen dat OpenOffice.org helemaal is afgesloten, dus ook de snelstarter.
Met het gebruikersprofiel zet je ook informatie over recent gebruikte documenten over (Bestand|Recent gebruikte documenten|...), die dus niet op je laptop staan waarschijnlijk. Even rekening mee houden.

Er zijn andere, nettere manieren om macro's en werkbalken te bundelen etc. Dan heb je het over extensies.
vr. groet,
Cor
- altijd de meest recente LibreOffice (en soms OpenOffice) op Ubuntu -
extensies fastNAW & CT2N / https://www.mijncloudoffice.nl
Plaats reactie