lettertype wijzigt zichzelf....???

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
trisha
Berichten: 1
Lid geworden op: zo dec 06, 2009 7:12 pm

lettertype wijzigt zichzelf....???

Bericht door trisha »

aangezien ik niet weet waar terrecht kan met deze vraag zet ik hem hier neer. mocht dit niet de juiste plaats zijn hoor ik dat graag!

ik zit met het volgende probleem en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. ik werk aan een boek en open office is daarvoor prima,nu echter was mijn autospelling uitgegaan ... weet ook niet hoe?? en na deze ingeschakeld te hebben was inene al mijn tekst veranderd van lettertype!! ;) :o hoe is dit nu mogelijk?? en hoe krijg ik de oude trug?
moet er wel bij zeggen dat ik niet echt veel weet over instellingen en al die extra zaken.... is er een goed boek op de markt om eventueel wat meer te weten te komen?
kortom komplete hulp bij de extra opties in open office en antwoord natuurlijk omtrent de verandering van mijn lettertype!!
vriendelijk dank patries
OpenOffice 3.1 op Windows Vista
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: lettertype wijzigt zichzelf....???

Bericht door RPG »

Hallo

Ik weet niet hoe je de oude dingen eenvoudig terug krijgt?. Het is erg afhankelijk van wat je gedaan hebt. Maar als je een boek wilt schrijven dan is het goed om de styles te begrijpen. Hiervoor is een speciaal venster genaamd stylist. Dit venster kun je inschakelen met de knop F11

Ook het begrijpen van dit venster is niet eenvoudig, maar noodzakelijk om goed met OpenOffice.org te kunnen werken. Het loont de moeite om hier tijd aan te geven.

Probeer het eerst op een stuk tekst die je zonder problemen kunt veranderen of maak een kopie van je huidig document.

Wanneer je met de cursor door de tekst beweegt kan het zijn dat in de Stylist elke keer een ander opmaakt profiel voor die alinea geselecteerd wordt. Rechter klik nu in de stylist op de alinea profiel die geselecteerd is. Selecteer dan veranderen. In de popup die dan komt kun je van alles kiezen wat je wilt veranderen.

Als je veranderingen hebt door gevoerd voor die ene alinea zul je kunnen zien dat de veranderingen ook zijn door gevoerd in alle andere alinea's die gebonden zijn aan dit profiel.

Het loont de moeite om de help file hier grondig voor te bestuderen.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie