[Opgelost] bestaande pagina verwijderen/lege invoegen?

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier

[Opgelost] bestaande pagina verwijderen/lege invoegen?

Berichtdoor trudy » vr jan 01, 2010 11:47 pm

Hallo, hier ben ik nog een keertje

Ik heb als eerste blad van mijn doc een plaatje staan , nu wil ik die pagina verwijderen...maar kan het nergens vinden hoe ik dat kan doen.

Als die pagina dan is verwijderd, wil ik graag als 1e blad een lege pagina op die plek.

Graag u hulp.

Klinkt misschien beetje maf...maar ben echt een leek met open office maar hoop hier wel veel te leren.

Trudy
Laatst bijgewerkt door trudy op za jan 02, 2010 1:09 am, in totaal 1 keer bewerkt.
open office 3.1, windows vista
trudy

Re: bestaande pagina verwijderen/lege invoegen?

Berichtdoor floris v » vr jan 01, 2010 11:58 pm

Haal gewoon alles op de eerste pagina weg (selecteer alles op die pagina) en druk op Delete. Tekstverwerkers werken niet met pagina's die je invoegt of verwijdert. De tekst is een doorlopende stroom die op basis van de afmetingen voor pagina's over pagina's wordt verdeeld. Verander je die afmetingen, dan verandert automatisch het aantal pagina's. Alleen door een harde pagina-overgang in te voeren (Ctrl-Enter of Invoegen - Handmatig einde - Pagina-einde) kun je een pagina "invoegen".
Als je geen ervaring hebt met tekstverwerkers, is het een goed idee om wat te experimenteren met een tekst die er niet op aankomt.

Als het probleem opgelost is, bewerk dan het eerste bericht in dit onderwerp en zet [OPGELOST] aan het begin van de titel.
* AOO 4.1.6 op Linux Mint
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
floris v

Re: bestaande pagina verwijderen/lege invoegen? OPGELOST

Berichtdoor trudy » za jan 02, 2010 1:10 am

Geweldig Floris....alles is gelukt...bedankt
Groet, Trudy
open office 3.1, windows vista
trudy

Keer terug naar Beginners