[Opgelost] Hoe installeer ik een gedownload sjabloon?

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
controleur
Berichten: 6
Lid geworden op: ma nov 16, 2009 5:41 pm

[Opgelost] Hoe installeer ik een gedownload sjabloon?

Bericht door controleur »

[Opgelost] Ik heb gezien dat er een sjabloon gemaakt is om facturen ed te maken. Je kunt dezeownloaden (wat ik gedaan heb) maar hoe dan verder is mij onbekend. Hoe ga ik zo iets importeren???
Laatst gewijzigd door controleur op di nov 17, 2009 5:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
OpenOffice 3.3 op Windows 7
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Factuur ed

Bericht door floris v »

Het is geen kwestie van importeren maar van een nieuw document maken op basis van dat sjabloon. Kies Bestand - Nieuw - Sjablonen en documenten en selecteer dan het gewenste sjabloon.

Als het probleem opgelost is, bewerk dan het eerste bericht in dit onderwerp en zet [OPGELOST] aan het begin van de titel.

** Ik heb de titel van het onderwerp veranderd zodat het voor andere lezers duidelijker is waar het hier over gaat. **
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
controleur
Berichten: 6
Lid geworden op: ma nov 16, 2009 5:41 pm

Re: Hoe nieuw document op basis van een sjabloon maken?

Bericht door controleur »

Bedankt voor de eerste reactie. Maar dit is niet direct de vraag. Ik heb het eigenlijk meer over een template.
Ik heb op http://templates.services.openoffice.org/nl/node/1199 deze download gedaan.

Het zip bestand geeft diverse mappen en meerdere andere bestanden. Maar nergens een handleiding hoe nu verder.

Als mijn eerste vraag niet duidelijk was sorry maar ik denk dat nu wel duidelijkheid in de vraag zit.
OpenOffice 3.3 op Windows 7
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Hoe nieuw document op basis van een sjabloon maken?

Bericht door floris v »

U maakt het uzelf te moeilijk, waarschijnlijk. Open het sjabloon zoals u een document opent. Dan gewoon de teksten "Uw naam of bedrijfsnaam" enz vervangen door uw naam of bedrijfsnaam enz. Ofwel, de variabelen invullen. Daarna opnieuw als sjabloon opslaan. Vervolgens kunt u een nieuw bestand maken op basis van dat sjabloon (zie vorig bericht). Dan kunt u gewoon het formulier invullen, wel eerst de beveiliging van het blad opheffen.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
controleur
Berichten: 6
Lid geworden op: ma nov 16, 2009 5:41 pm

Re: Hoe nieuw document op basis van een sjabloon maken?

Bericht door controleur »

Beste Floris,
Misschien maak ik het iid te moeilijk. Maar de situatie zoals deze door u is aangegeven bestaat niet. Ik begrijp dat je zelf eea kunt veranderen doch dan moet je eerst de sjabloon kunnen zien. Ik neem aan dat u de door mij genoemde link in het vorige krabbeltje niet bekeken hebt. Mijn verzoek is om de link alsnog te bekijken en dat u, als expert, mij en andere bezoekers van dit forum meer over deze link kunt aangeven.
OpenOffice 3.3 op Windows 7
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Hoe nieuw document op basis van een sjabloon maken?

Bericht door floris v »

Ik heb hem wel bekeken, maar begrijp uw probleem niet. U hebt het over een zip-bestand, maar dat zie ik helemaal nergens. U moet gewoon met het bestand werken zonder de extensie ots te veranderen in zip en met de interne bestanden in dat document (hoofdzakelijk xml) hoeft u ook niets te doen. Klik in de pagina met de link die u hebt gegeven op het te downloaden bestand, dat is het sjabloon, sla dat op in uw map met sjablonen, bewerk het om uw gegevens over de variabelen heen te zetten. Als u iets anders krijgt, hebt u het verkeerde bestand te pakken.

Klik op http://templates.services.openoffice.or ... y/term/293 op de onderste "Use it" (de bovenste is blijkbaar een leeg sjabloon). U hoeft niets te installeren.

Opm: ik heb het document verplaatst naar een forum waar het beter past.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
controleur
Berichten: 6
Lid geworden op: ma nov 16, 2009 5:41 pm

Re: Hoe nieuw document op basis van een sjabloon maken?

Bericht door controleur »

Floris, als ik "Use it" klik krijg ik de optie om invoice Guion Christophe.zip of te Openen of de optie Opslaan.
Dus wel een zip bestand!
Als ik Openen kies wil winzip het bestand uitpakken vraag waar naar toe?? Als ik kies voor Opslaan dan kan ik het zip bestand ergens neerzetten (om natuurlijk later weer uit te pakken). Verder kom ik niet met deze optie.
Ik wil idd het onderste bestand. U begrijpt mijn probleem niet dat zal dan aan mijn uitleg liggen. Toch nog graag een reactie of aangeven wat ik fout doe!!!
OpenOffice 3.3 op Windows 7
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Hoe nieuw document op basis van een sjabloon maken?

Bericht door floris v »

Dan herkent uw computer het bestand verkeerd. Op welke computer loopt u daar tegenaan? Ik krijg dezelfde mededeling voor dat bestand, maar dan als ots in plaats van zip. Gewoon opslaan dan en de extensie veranderen in ots. Daarna kijken of dat te openen is in OOo. Als dat goed gaat, kunt u gewoon eindelijk verder.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
controleur
Berichten: 6
Lid geworden op: ma nov 16, 2009 5:41 pm

Re: Hoe nieuw document op basis van een sjabloon maken?

Bericht door controleur »

Floris ik heb de extensie veranderd in ots nu herkend Oo hem wel. Nu kan ik verder bedankt. Ga ook nog even opgelost aangeven. Regards
OpenOffice 3.3 op Windows 7
Plaats reactie