[Opgelost] Toegangsrecht - "Geen toegang tot object"

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier

[Opgelost] Toegangsrecht - "Geen toegang tot object"

Berichtdoor Frans Cuppen » vr nov 13, 2009 3:22 pm

Via MS Outlook (2007) ontving ik van een collega als bijlage bij een email-bericht een document, opgemaakt met OOo Writer.

Nadat ik dit document eerst heb gedownload naar mijn bureaublad heb ik hierin een opmerking geplaatst en enkele wijzigingen aangebracht, met de bedoeling het gewijzigde document terug te sturen naar mijn collega.

Op het moment dat ik probeer het gewijzigde document op te slaan krijg ik de volgende melding:

"Fout bij opslaan van [naam document]"
"Geen toegang tot object."
"U hebt geen toegangsrecht tot object."

Waarbij het onmogelijk blijkt het gewijzigde document op te slaan, nog met de opdracht "Bestand - Opslaan", noch met "Bestand - Opslaan als".

Voor zover bekend heeft mijn collega geen beperkingen ingesteld voor het bewerken van het toegestuurde document.

Wat kan ik doen om mijn opmerking en wijzigingen herkenbaar veilig te stellen, zodat ik het gewijzigde bestand naar mijn collega kan sturen?
Bijlagen
Foutmelding OOo - Geen toegang tot object.jpg
Foutmelding OOo - Geen toegang tot object.jpg (11.29 KiB) 2925 keer bekeken
Laatst bijgewerkt door Frans Cuppen op vr nov 13, 2009 9:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Gebruiker van OOo versie 3.1.0 op Dell XPS M1330 met Windows Vista Business
Frans Cuppen

Re: Toegangsrecht - "Geen toegang tot object"

Berichtdoor floris v » vr nov 13, 2009 3:55 pm

Die foutmelding komt uit http://www.openoffice.org/servlets/Read ... gNo=100185 - alle foutmeldingen voor de mailreader. Dat wekt de indruk dat u toch niet met een normaal opgeslagen bestand hebt gewerkt.
* AOO 4.1.6 op Linux Mint
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
floris v

Berichtdoor GerardV » vr nov 13, 2009 4:23 pm

Ik heb dit ook gehad, bij mij viel het op dat het document alleen lezen was.
Als ik het me goed kan herinneren heb ik het tijdelijk onder andere naam gesaved.

Gerard
OpenOffice 3.1 op Windows Vista
Nog niet gehinderd door enige vorm van kennis....
GerardV

Berichtdoor Frans Cuppen » vr nov 13, 2009 9:49 pm

Gerard V en Floris V, bedankt voor jullie snelle reacties.

Nee, het bestand was niet "alleen lezen".

Ik weet niet wat door Floris V bedoeld wordt met een "normaal opgeslagen bestand"
Het bestand was als bijlage aangehecht aan het email bericht van mijn collega.
Ik heb de bijlage vanuit het Postvak IN vanuit Outlook gedownload door met de rechtermuisknop op "Opslaan als ..." te klikken en het daarbij op mijn desktop te plaatsen.

Naar aanleiding van jullie reacties heb ik geprobeerd het bestand nogmaals te openen en zag nu tot mijn stomme verbazing dat Writer naast de reeds geopende en bijgewerkte versie een tussentijds opgeslagen versie met exact dezelfde naam opende die een gedeelte van mijn aantekeningen en correcties bevatte.

Het opnieuw geopende bestand functioneerde normaal, zodat ik, door te wisselen tussen de beide geopende versies, de latere correcties alsnog kon aanvullen in het opnieuw geopende bestand.

Het probleem kon op deze wijze worden opgelost, overigens zonder dat een verklaring voor dit probleem gevonden werd.
Gebruiker van OOo versie 3.1.0 op Dell XPS M1330 met Windows Vista Business
Frans Cuppen

Re: [OPGELOST] Toegangsrecht - "Geen toegang tot object"

Berichtdoor floris v » za nov 14, 2009 12:32 am

Blijft vreemd. Om welke versie van OOo gaat het trouwens? Graag het driecijferige versienummer, b.v. 3.1.1.
Met "normaal opgeslagen" bedoelde ik wat u hebt gedaan, de vraag was alleen voor mij of u daarna ook echt het op het bureaublad gezette bestand opende of toch dubbelklikte op de attachment, mogelijk in de veronderstelling daarmee de bewaarde versie te openen (niet tegen u persoonlijk gericht, maar ik heb van forums zoals dit geleerd dat je werkelijk met alles rekening moet houden).
Ik wil niet nieuwsgierig lijken, maar voor de goede orde: het onderwerp is nu als "opgelost" gemarkeerd, maar een andere gebruiker van OOo die tegen hetzelfde probleem aanloopt heeft niets aan de mededeling dat het op wonderbaarlijke wijze goed kwam. Hoe zit het dus met dat tussentijds door OOo opgeslagen bestand - was dat de autosave, was het een ergens anders opgeslagen versie, nou ja, graag alle details zonder dat u zich compromitteert. ;)
* AOO 4.1.6 op Linux Mint
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
floris v

Keer terug naar Beginners