Amimated GIF / geamimeerd GIF knippen en plakken

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier

Amimated GIF / geamimeerd GIF knippen en plakken

Berichtdoor titusmars » wo okt 28, 2009 2:14 pm

Mijn zoon (9) zegt dat hij Powerpoint wil omdat dat iets kan wat ik OOo inderdaad niet zie doen.

In Impress kan je via Invoegen -> afbeelding uit bestand een geanimeerd GIFje opnemen dat dan inderdaad direct begint te bewegen. Mooi. 8-) Minder mooi is dat het ook alleen via die route lukt. Een amimated GIF uit Firefox slepen naar Impress levert een niet-(meer-)geanimeerd plaatje op met bovendien de evt. transparante achtergrond veranderd in een zwarte achtergrond. Ook kopiëren en plakken van Firefox naar Impress loopt op dezelfde lelijke manier af. In Powerpoint schijnt dit wel goed te gaan (niet getest). Wel getest: een bewegende afbeelding in Impress kan geplakt worden in Writer en beweegt dan nog steeds. Ook andersom gaat dit wel goed. Maar de bron van bewegende plaatjes is natuurlijk eerder de browser dan een ander document.

Doen wij iets verkeerd? Of moet ik dit vertalen in een vraag aan de ontwikkelaars?

Hartelijk dank,
Titus
ooo 3.0.1 op Win XP.
titusmars

Re: Amimated GIF / geamimeerd GIF knippen en plakken

Berichtdoor RPG » wo okt 28, 2009 3:05 pm

Doe wat je kind zegt

Ik heb ook nog even op de engelse forums gezocht Ik krijg niet de indruk dat het werkt , ook heeft het denk ik niet een hoge proriteit.

Romke
LibreOffice 6.4.4.2.0 op openSUSE Leap 15.1
RPG

Berichtdoor floris v » wo okt 28, 2009 5:57 pm

Kopiëren en plakken vanuit webpagina's levert in het algemeen al voldoende problemen op, ook in Writer. Bedenk verder dat Impress nog steeds in het ontwikkelingsstadium verkeert. Ik kan daarom alleen maar aanbevelen om pagina's/afbeeldingen of wat dan ook eerst op te slaan en dan pas in Writer of Impress in te voegen. De ontwikkelaars zijn vast op de hoogte van de algemene problematiek.
* AOO 4.1.6 op Linux Mint
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
floris v

Berichtdoor henke54 » wo okt 28, 2009 6:19 pm

Misschien in versie 3.3 dat dit probleem opgelost word :
Target milestone: OOo 3.3
http://qa.openoffice.org/issues/show_bug.cgi?id=82275
LibreOffice 3.5.4.2
op Ubuntu Linux 12.04 LTS
henke54

Keer terug naar Beginners