Plaatsen afbeeldingen

Bespreek het rekenblad
Matthe
Berichten: 1
Lid geworden op: do jun 11, 2020 5:40 pm

Plaatsen afbeeldingen

Bericht door Matthe »

Waarom is het niet mogelijk om afbeeldingen in een kolom uit te lijnen of om ze te centreren in een cel? Het lukt me alleen om ze in een rechte lijn te zetten door meerdere afbeeldingen gelijk te selecteren, (bij aparte cellen lichten de mogelijkheden niet eens op). Verder kies ik iedere keer bij grootte, enz. voor een basispunt in het midden. Dat is echter gelijk weer weg en blijft steeds in de linker bovenhoek staan.
Verder heb ik een kolom met keuzevakjes (aan/uit vinken), maar deze zijn zeer klein en veranderen ook niet als ik de afmetingen vergroot. Dat laatste heeft alleen invloed op de hoekpunten, waarmee je ze verplaatst. Ook hier lukt het me niet om het basispunt in het midden te krijgen.
Met andere woorden: alles wat ik met tekst wel kan doen lukt me niet met afbeeldingen en andere dingen, zoal die vinkjes.

Vriendelijke groeten,
Matthé
Open Office 4.1.7 in Windows7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Plaatsen afbeeldingen

Bericht door RPG »

Als ik het bericht zo lees kun je beter LibreOffice gebruiken. En vertel de volgende keer ook even welk onderdeel je gebruikt.
En of je nu ApacheOffice of LIbreOffice gebruikt beide programma's zijn niet bedoeld voor het werken met grote hoeveelheden afbeeldingen. Dus het beste is misschien zoek een ander programma.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Plaatsen afbeeldingen

Bericht door RPG »

En alles op slaan met een ODF extensie
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Plaatsen afbeeldingen

Bericht door RPG »

Ik heb nog even gezocht op de release notes voor LibreOffice
https://wiki.documentfoundation.org/Rel ... 6.1#Images
De link verwijst naar de mogelijkheden voor afbeeldingen die gemaakt zijn in versie 6.1

In Calc kunnen afbeeldingen aan een cel verbonden worden. Als ik het goed begrijp kunnen de afbeeldingen ook gefilterd worden op waarden in andere kolommen. Alles moet wel opgeslagen worden met ODF extensies.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie