Printprobleem

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
WHB
Berichten: 1
Lid geworden op: do feb 27, 2020 12:07 pm

Printprobleem

Bericht door WHB »

ik kan niet printen vanuit OpenOffice 4.1.7. Base naar HP ENVY 5010
OpenOffice 4.1.7. op Windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Printprobleem

Bericht door RPG »

Op het Engels forum is er ook regelmatig een vraag over het niet kunnen printen met OpenOffice. Het volgende advies wordt vaak gegevens pas alle updates toe van Windows 10. Zoek speciaal een printer driver bij de fabrikant van de printer en installeer die printerdriver. Ik kan niet zo gauw een link vinden.

Het bovenstaand advies kan mogelijk goed werken maar ik weet niet of het aan te raden is voor iemand die een enkele afdruk moet maken.

Voor iedereen die zo weinig mogelijk aan zijn computer wil veranderen zou ik zeggen exporteer het document eerst naar een PDF en print het PDF document.
Dit is natuurlijk alleen waar wanneer je niet zo vaak iets moet printen met ApacheOffice.

Als je computer vaardig bent zou je kunnen kijken of je een test versie van het nieuwe ApacheOffice er op kunt zetten. Dit is een nog niet uitgebrachte versie en kan nog fouten bevatten. Het schijnt wel 64 bit te zijn.
Index of /~mseidel/AOO-builds/AOO-420-Test. Ik weet ook niet of het werkt voor Windows. Deze test versie in 64 bits uitvoering worden al wel langer gebruikt voor Linux en daar werkt het goed.

Wees voorzichtig met proberen of stap anders over naar LibreOffice:http://www.libreoffice.org/download/release-policy/
Ik geloof niet dat je moet overstappen naar firebird als die vraag komt onder LibreOffice.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie